Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jakie witaminy są dobre dla niemowląt?
Jakie witaminy są dobre dla niemowląt?

Jakie witaminy są dobre dla niemowląt?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Młode mamy często zastanawiają się czy ich nowo narodzone dzieci mają wystarczającą ilość witamin lub czy ich w ogóle potrzebują. Ale jeśli karmisz dziecko piersią, nie musi ono dodatkowo przyjmować żadnych witamin. Mleko matki samo w sobie zawiera mnóstwo witamin, w szczególności witaminy z grupy B, witaminę C i E. Większość produktów dla dzieci zawiera te witaminy i minerały potrzebne dla dzieci. Jak zatem karmić dzieci? Jakie produkty wybierać?
1
Potrzeby dzieci jeśli chodzi o witaminy są ograniczone tylko i wyłącznie do takiej ilości, która ma pomóc dziecku w jego prawidłowym rozwoju. Ponieważ malutkie ciałka niemowląt nie są w stanie wyprodukować potrzebnej im ilości witamin, witaminy te muszą im być dostarczane wraz z pożywieniem. Z jednym wyjątkiem. Mowa tu o witaminie D, która jest produkowana przez skórę pod wpływem promieni słonecznych.
2
Suplementy witaminowe są klasyfikowane na dwie grupy: rozpuszczalne w wodzie lub w tłuszczu. Witaminy A, D, E i K są rozpuszczalne w tłuszczach. Oznacza to, że są przechowywane w wątrobie, nie zostają one wchłonięte. Z kolei witaminy rozpuszczalne w wodzie to te z grupy B, niacyna i kwas pantotenowy.
3

Witamina A zapobiega infekcjom. Zarówno mleko matki jak i produkty dla dzieci zawierają wystarczającą jej ilość dla niemowlaka w ciągu pierwszych sześciu miesięcy jego życia.

4

Witamina D ma duży udział jeśli chodzi o zdrowe kości. Podobnie jak z witaminą A i innymi witaminami jest ona dostarczana w wystarczających ilościach wraz z mlekiem matki lub z mlekiem z butelki.

Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak robić okłady z kapusty?
Jak nauczyć dziecko pić z butelki?
Jak nauczyć dziecko raczkować?
strona 1 z 3następna >
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych laktatorów. Od bardzo zaawansowanych, elektrycznych i...
Jak i czym odciągać mleko z piersi?
Na rynku dostępnych jest wiele różnych popularnie zwanych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub