Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?
Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4/5 (221 ocen)
Oceń 
Jeżeli masz możliwość, warto odciągnąć trochę pokarmu i go zgromadzić. Możesz go wykorzystać na karmienie gdy jesteś poza domem, zamiast podawać w tym czasie dziecku mieszankę. Badania wykazały że mleko kobiece, jest najbardziej wartościowe i najodpowiedniejsze dla noworodka.
1
Plastikowe pojemniki do przechowywania odciągniętego mleka są lepsze od szklanych nie tylko dlatego, że szklane łatwo się tłuką, lecz również dlatego, że zwalczające choroby białe ciałka krwi w mleku kobiecym bardziej przyczepiają się do szkła, niż do plastiku i przez to mniejsza ich ilość jest dostarczana do organizmu dziecka.
2
Niektóre odciągacze zaopatrzone są w pojemniki, które można wykorzystać do przechowywania mleka i do karmienia z nich dzieci, inne pozwalają na użycie standardowych butelek niemowlęcych do przechowywania odciągniętego mleka.
3
Małe butelki (125 ml) są praktyczne dla małych dzieci, które mają jeszcze niewielki apetyt. Duże (250 ml) są dobre dla starszych niemowląt. Jeżeli mleko przechowywane będzie w temperaturze pokojowej dłużej niż 30 minut lub w lodówce dłużej niż 48 godzin, to wysterylizuj pojemniki lub butelki albo umyj je w wodzie o temperaturze przynajmniej 80 stopni C. W innym wypadku wystarczy umycie gorącej wodzie z płynem za pomocą szczotki do butelek.
Jak odstawić roczne lub dwuletnie dziecko od karmienia piersią?
Jak odciągać pokarm laktatorem?
Jak nauczyć dziecko pić z butelki?
Jak nauczyć niemowlę gryzienia?
Wskazówki
  • Jeżeli masz zamiar często przenosić odciągnięty pokarm, zaopatrz się w specjalny izolowany pojemnik, termos lub turystyczną torbę-lodówkę, do której wkłada się butelkę i okłada lodem.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (221 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Często, gdy jesteśmy w ciąży słyszymy różne komentarze dotyczące karmienia piersią. Zastanawiamy się czy tak faktycznie...
Jakie są mity na temat karmienia piersią?
Często, gdy jesteśmy w ciąży słyszymy różne komentarze...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub