Tutaj jesteś: Dziecko > Niemowlaki > Żywienie Niemowlaka > Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?
Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 4/5 (223 ocen)
Oceń 
Jeżeli masz możliwość, warto odciągnąć trochę pokarmu i go zgromadzić. Możesz go wykorzystać na karmienie gdy jesteś poza domem, zamiast podawać w tym czasie dziecku mieszankę. Badania wykazały że mleko kobiece, jest najbardziej wartościowe i najodpowiedniejsze dla noworodka.
1
Plastikowe pojemniki do przechowywania odciągniętego mleka są lepsze od szklanych nie tylko dlatego, że szklane łatwo się tłuką, lecz również dlatego, że zwalczające choroby białe ciałka krwi w mleku kobiecym bardziej przyczepiają się do szkła, niż do plastiku i przez to mniejsza ich ilość jest dostarczana do organizmu dziecka.
2
Niektóre odciągacze zaopatrzone są w pojemniki, które można wykorzystać do przechowywania mleka i do karmienia z nich dzieci, inne pozwalają na użycie standardowych butelek niemowlęcych do przechowywania odciągniętego mleka.
3
Małe butelki (125 ml) są praktyczne dla małych dzieci, które mają jeszcze niewielki apetyt. Duże (250 ml) są dobre dla starszych niemowląt. Jeżeli mleko przechowywane będzie w temperaturze pokojowej dłużej niż 30 minut lub w lodówce dłużej niż 48 godzin, to wysterylizuj pojemniki lub butelki albo umyj je w wodzie o temperaturze przynajmniej 80 stopni C. W innym wypadku wystarczy umycie gorącej wodzie z płynem za pomocą szczotki do butelek.
Jak przestać karmić piersią?
Jak i czym odciągać mleko z piersi?
Jak nauczyć niemowlę gryzienia?
Jak przechowywać mleko?
Wskazówki
  • Jeżeli masz zamiar często przenosić odciągnięty pokarm, zaopatrz się w specjalny izolowany pojemnik, termos lub turystyczną torbę-lodówkę, do której wkłada się butelkę i okłada lodem.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (223 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Karmienie piersią nie zawsze jest przyjemne. Poranione brodawki sutkowe czy ból piersi to dość powszechne dolegliwości...
13 produktów ułatwiających karmienie piersią
Karmienie piersią nie zawsze jest przyjemne. Poranione...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub