Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jak naturalnie leczyć grypę?
Jak naturalnie leczyć grypę?

Jak naturalnie leczyć grypę?

, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
Naturalnymi metodami leczenia grypy z pewnością są zainteresowane kobiety w ciąży i matki małych dzieci. Pomimo, iż w przypadku grypy zawsze należy udać się do lekarza, to leczenie farmakologiczne można wspomóc leczeniem naturalnym. Dzięki takiemu leczeniu grypa minie szybciej i nie będzie tak uciążliwa. Grypę można również wyleczyć wyłącznie naturalnymi sposobami, jednak tylko w przypadku, kiedy leczenie farmakologiczne nie jest możliwe.
1

Smarkaj nos regularnie

Bardzo ważne jest regularne oczyszczanie nosa z wydzieliny. Jeśli katar zacznie spływać do gardła to zacznie cię dusić większy kaszel. Poza tym, zatkany nos może wiązać się z bólem głowy.

2

Wypoczywaj

Twój organizm się leczy i regeneruje podczas snu. Śpij zatem jak najwięcej i wypoczywaj. Organizm musi przeznaczyć jak najwięcej energii na walkę z chorobą. Chodząc czy pracując odbierasz mu tą energię, przez co choroba będzie trwać dłużej a ty będziesz się gorzej czuć.

3

Płucz gardło

Płukanie gardła powoduje jego nawilżenie i przynosi czasową ulgę. Gardło płucz szklanką wody z dodatkiem łyżeczki soli 4 razy dziennie. Aby ograniczyć drapanie w gardle, spróbuj płukać gardło czymś zawierającym garbniki np. herbatą. Pomoże ci również płukanie gardła (lub picie) herbaty z miodem i cytryną. Pamiętaj, że miód nie powinien być podawany dzieciom przed 1 rokiem życia.

4

Płucz nos roztworem z soli fizjologicznej

Płukanie nosa pomoże ci pozbyć się wydzieliny i bakterii. Im szybciej się ich pozbędziesz, tym prędzej minie katar. Częste płukanie nosa zatrzymuje rozwój zarazków. Zobacz artykuł: Jak płukać nos za pomocą kubka Neti?

Jak odetkać zatkany nos?
Jak naturalnie leczyć chrypkę?
Jak czyścić uszy?
Domowe sposoby na zatoki
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć grypę?
 3.4/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przeziębienie jest infekcją wirusową, atakującą górne drogi oddechowe. Można się nim zarazić przez bliski kontakt z...
Jak wyleczyć przeziębienie w jeden dzień?
Przeziębienie jest infekcją wirusową, atakującą górne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub