Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak nauczyć dziecko smarkać nos?
Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 

Większość dzieci jest już na tyle rozwinięta fizycznie, że mogłaby się nauczyć smarkać nos w wieku 2 lat. Jednak zazwyczaj dzieci nie są tym zupełnie zainteresowane i wolą trzymać wydzieliny w nosku. Zanim dziecko nie nauczy się samo wydmuchiwać nosa, to musisz mu w tym pomóc (najlepiej aspiratorem np. Katarek).

Jeśli dziecko jeszcze nie potrafi samo smarkać, poniżej przedstawiam kilka metod, które pomogą mu się tego nauczyć. Jak już dziecko będzie chciało samo to robić, wówczas pierwszą rzeczą jaką powinnaś je nauczyć, jest to, aby nie smarkało zbyt mocno - zbyt mocne smarkanie może spowodować dostanie się wydzielin do zatok oraz ucha środkowego i być przyczyną infekcji.

6
Wspomnij lekarzowi o tym, że dziecko nie umie samo smarkać. Jeśli powiesz lekarzowi, że dziecko nie umie smarkać i zrobisz to w obecności dziecka, wówczas może ono się nieco zawstydzić. Poza tym, czasami polecenie wydane dziecku bezpośrednio przez lekarza może odnieść większy skutek, niż jeśli to ty mu coś karzesz.
7
Ćwicz z dzieckiem smarkanie wówczas gdy jest zdrowe. Ćwicz smarkanie również wówczas, gdy dziecko nie ma kataru np. poprzez zdmuchiwanie nosem dmuchawców, robienie nosem baniek podczas kąpieli, zdmuchiwanie nosem małych kawałków papieru ze stołu.
8
Czynnik zachęcający - dużo dzieci zaczyna smarkać po tym, jak dasz im lusterko, aby zobaczyły jak wyglądają ze smarkami na twarzy.
Jak wyleczyć kaszel?
Jak leczyć pieluszkowe zapalenie skóry?
Jak powstrzymać krwotok z nosa?
Jak oduczyć dziecko bicia?
< poprzedniastrona 2 z 2
Przeczytaj teraz: Jak szybko wyleczyć katar?
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym przeziębieniem, katarem, czy kaszlem. Nie tylko rozrzedza...
Jak zrobić inhalację dziecku?
Inhalacja to niezwykle istotny zabieg w walce z dziecięcym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub