Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Dziecka > Jak nauczyć dziecko smarkać nos?
Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

Jak nauczyć dziecko smarkać nos?

, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 

Większość dzieci jest już na tyle rozwinięta fizycznie, że mogłaby się nauczyć smarkać nos w wieku 2 lat. Jednak zazwyczaj dzieci nie są tym zupełnie zainteresowane i wolą trzymać wydzieliny w nosku. Zanim dziecko nie nauczy się samo wydmuchiwać nosa, to musisz mu w tym pomóc (najlepiej aspiratorem np. Katarek).

Jeśli dziecko jeszcze nie potrafi samo smarkać, poniżej przedstawiam kilka metod, które pomogą mu się tego nauczyć. Jak już dziecko będzie chciało samo to robić, wówczas pierwszą rzeczą jaką powinnaś je nauczyć, jest to, aby nie smarkało zbyt mocno - zbyt mocne smarkanie może spowodować dostanie się wydzielin do zatok oraz ucha środkowego i być przyczyną infekcji.

1
Udawaj - pokaż dziecku jak się dmucha nos. Dzieci bardzo chcą być jak mama i tata, więc zazwyczaj to już wystarczy.
2
Nagrody - zaproponuj dziecku za wydmuchanie noska naklejkę lub jakąś inną drobną nagrodę.
3
Wyobraźnia - poproś dziecko, aby udawało, że zdmuchuje noskiem świeczki na urodzinowym torcie. Możesz nawet zaśpiewać dziecku "Sto lat". Możesz również powiedzieć, aby dziecko udawało, że ma zamiast noska róg (trąbkę) i na nim grało lub wyobraziło sobie, że musi nadmuchać noskiem balon.
4
Zabawa – Wyposaż dziecko w chusteczki higieniczne z postaciami z kreskówek. Zrób również zawody w smarkaniu np. kto będzie smarkać najciszej, najszybciej, najdłużej, najśmieszniej czy kto wydmucha najwięcej wydzielin z noska.
5
Regularnie używaj roztworu soli fizjologicznej oraz aspiratora - jeśli będziesz ich używać, dziecko będzie wiedzieć, że jeśli samo nie wydmucha noska, to ty mu w tym pomożesz. Sposób ten sprawdzi się w przypadku gruszki do nosa, której dzieci nie lubią. Używanie Katarku może nie być tak skuteczne, ponieważ większość dzieci się o niego wręcz dopomina.
Jak oduczyć dziecko bicia?
Jak kąpać dziecko w krochmalu?
Jak czyścić uszy?
Jak wyleczyć kaszel?
strona 1 z 2następna >
 4.2/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

tata - 2014-10-13
Niestety - także próbuję i nic nie wychodzi - synek ma już prawie 3 latka i nic nie idzie.
Gro - 2013-04-29
Dokładnie tak! Próbowałem wszystkiego-nie spróbuje i koniec. Te porady to standardy na które każdy wypadnie, liczyłem na więcej...
alez ależ - 2012-12-07
E tam, moje dziecko nie chce mnie naśladować w dmuchaniu nosa tylko ewentualnie w jedzeniu słodyczy, nie chce też się zawstydzić przy lekarzu, w ogóle mało sobie z niego robi. Nawet lubi. Frida to wielki straszak, ale powoli i do niej zaczyna się przyzwyczajać, baniek nosem nie puści bo w kapieli za nic nie zanurzy głowy poniżej lini wody. Już na godzinę przed kąpielą krzyczy "główka nie!", kiedy zbliżam się z lusterkiem- ucieka, świeczki gasi rzęsami, a wydzielinę z nosa rozmazuje reką po całym ciele bo gdy się bawi to jej image nie obchodzi jej wcale. Kiedy obiecuję jej nagrodę to o wykonaniu zadania już nie ma mowy bo jest histeria, że nagrodę "chcę już a tu już wszystko dobrze" i pokazuje na czerwony, spuchnięty i zatkany nos. To tyle w kwestii dmuchania nosa przez dwulatka. Przynajmniej moją dwulatkę.
Katar jest bardzo powszechną dolegliwością zarówno u dorosłych jak i u dzieci. Problem jednak w tym, że niemowlaki i...
Jak leczyć katar u dzieci?
Katar jest bardzo powszechną dolegliwością zarówno u dorosłych jak i u dzieci. Problem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub