Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Oddechowego > Jakie są objawy zapalenia oskrzeli?
Jakie są objawy zapalenia oskrzeli?

Jakie są objawy zapalenia oskrzeli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (211 ocen)
Oceń 
Wczesne rozpoznanie objawów zapalenia oskrzeli może pomóc w wyleczeniu tej choroby, zanim przybierze ostrzejszą formę. Przeczytaj ten artykuł, jeśli podejrzewasz, że ta choroba mogła dosięgnąć i ciebie.
1

Czym jest zapalenie oskrzeli?

Zapalenie oskrzeli jest infekcją dolnych dróg oddechowych. Choroba ta sama w sobie jest uciążliwa, jednak często ignorujemy ją doprowadzając do tego, że prowadzi nawet do zapalenia płuc.
Istnieją dwa rodzaje zapalenia oskrzeli: ostre i przewlekłe. Ostre zapalenie oskrzeli wywoływane jest przez bakterie lub wirusy. Dotyka ono różnych osób, niezależnie od wieku czy trybu życia. Osobnym przypadkiem jest przewlekłe zapalenie oskrzeli. Jego główną przyczyną jest palenie papierosów. Objawy przewlekłego i ostrego zapalenia oskrzeli są bardzo podobne. Oto co możemy do nich zaliczyć.

2

Objawy zapalenia oskrzeli.

Objawy zapalenia oskrzeli mogą z początku przypominać zwykłe przeziębienie lub grypę, ale nigdy nie powinno się ich lekceważyć, ponieważ z czasem przybiorą na sile, a choroba będzie trudniejsza do wyleczenia. Nieleczone ostre zapalenie oskrzeli może się przekształcić w zapalenie przewlekłe.

Objawy ostrego zapalenia oskrzeli:

• Męczący, suchy kaszel, trwający dłużej niż dwa tygodnie. Jeśli choroba ma podłoże bakteryjne, suchy kaszel może przekształcić się w kaszel mokry.
• Świszczenie w klatce piersiowej, płytki oddech (objawy szczególnie popularne u małych dzieci). Dźwięki te są słyszalne gdy dziecko oddycha , a nasilają się, kiedy śpi.
• Ucisk w klatce piersiowej, problemy z oddychaniem, duszności, gorączka i dreszcze – to popularne objawy zapalenia oskrzeli u osób dorosłych. Niektórzy chorzy mogą również czuć się osłabieni i cierpieć z powodu bólu głowy o średnim natężeniu.

Objawy przewlekłego zapalenia oskrzeli:
• Większa podatność na przeziębienie i grypę, męczący katar i przewlekły kaszel. Kaszel może nasilać się podczas mroźnej pogody lub wieczorem, kiedy temperatura spada.
• Cyjanoza (sinica) – sinienie ust i opuszek palców na skutek niedostatecznego dotlenienia krwi. Może, choć nie musi, być jednym z objawów przewlekłego zapalenia oskrzeli.
• Duszności, problemy z oddychaniem, świsty w klatce piersiowej podczas oddychania.
• Zmęczenie, puchnięcie kończyn, niewyjaśnione przybieranie na wadze.
W końcowych stadiach choroba może zaatakować płuca lub doprowadzić do problemów z sercem, co stanowi zagrożenie nie tylko dla zdrowia, ale i dla życia chorego.

3
Przewlekłe zapalenie oskrzeli częściej dotyka mężczyzn, niż kobiety. Jego główną przyczyną jest palenie papierosów. Należy pamiętać, że nieleczone przewlekłe zapalenie oskrzeli może przekształcić się w raka płuc, co jak wiadomo – może mieć skutek śmiertelny.
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju plwociny?
Jak zrobić parówkę na zatoki?
Jak leczyć bezdech senny?
 1/5 (211 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Katar jest bardzo powszechną dolegliwością zarówno u dorosłych jak i u dzieci. Problem jednak w tym, że niemowlaki i...
Jak leczyć katar u dzieci?
Katar jest bardzo powszechną dolegliwością zarówno u dorosłych jak i u dzieci. Problem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub