Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Nabiał > Jak przechowywać jaja?
Jak przechowywać jaja?

Jak przechowywać jaja?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (227 ocen)
Oceń 
Jaja zawsze należy traktować jako produkt wrażliwy na zewnętrzne warunki, należy je chronić przed światłem, przed wilgocią i dość wysoką temperaturą. Czas przechowywania zależy przede wszystkim od ich świeżości i czystości. Poniżej podajemy kilka sposobów odpowiedniego przechowywania jaj.
1
Jaj nie należy myć jeśli nie mamy zamiaru przygotować z nich zaraz posiłku, ponieważ usuwa się w ten sposób naturalną osłonę, chroniąca jajka przed zakażeniem i dostępem tlenu.
2
Najlepiej przechowuje się jaja w lodówce. Należy unikać przechowywania ich we wspólnych komorach z produktami o intensywnym zapachu, który łatwo może przenikać do wnętrza jaja np. czosnek czy cebula (jajka układamy tępym - płaskim, końcem do góry; dzięki temu żółtko będzie leżało na zwartym białku).
3
Przechowywać je można w pomieszczeniach suchych, ciemnych i chłodnych o temperaturze nieprzekraczającej + 12 stopni C, ale nie niższej od 0 stopni.
4
W gospodarstwach domowych stosuje się kilka sposobów przechowywania np. w drewnianych skrzynkach, kamiennych garnkach, tekturowych pudełkach. Możemy przechowywać je również w wytłaczarkach ułożone oczywiście tępym końcem do góry.
5
Maksymalny czas przechowywania jajek to 4 tygodnie w lodówce i 2 tygodnie poza nią (w chłodnym i przewiewnym miejscu np. pod oknem lub w piwnicy w temp. 8-12 stopni C).
6
Jeszcze dłużej przechowują się jaja zamrożone. Należy je przedtem wybić ze skorupek do małych opakowań. Mogą to być pojemniki po kefirze, jogurcie, albo małe słoiczki. Opakowania trzeba przykryć.

Można oddzielić żółtka od białek i wówczas zamrażać w oddzielnych opakowaniach, żółtka nie zlewają się ze sobą, wiadomo więc ile jest sztuk w pojemniku. Jedynie trudne jest oddzielenie kilku żółtek z pośród zamrożonych, dlatego też należy przygotowywać porcje z różnymi ilościami wybitych jaj.
Jak ubić białko bez miksera?
Jak gotować jajka?
Dlaczego warto jeść jaja przepiórcze?
Jak zrobić jajka w mikrofalówce na 3 różne sposoby?
 1.1/5 (227 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

baba - 2012-11-05
chyba w WYTŁACZANKACH !
ajda - 2012-03-04
Zauważyć pragnę, że sieć sklepów Biedronka nie przechowuje jajek w lodówce. Średnia temp. w sklepie to 18 stopni (latem wyższa). Jaja znajdują się w tekturowych pojemnikach tuż obok soków czy makaronu. I co na to sanepid? Towar wg. mnie jest niezdatny do spożycia.
Faszerowane jajka są przebojem wielkanocnych stołów. Lubi je każdy, a z ich przygotowaniem powinien sobie poradzić...
Jak przyrządzić faszerowane jajka?
Faszerowane jajka są przebojem wielkanocnych stołów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub