Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jakie inhalacje pomogą na kaszel?
Jakie inhalacje pomogą na kaszel?

Jakie inhalacje pomogą na kaszel?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (204 ocen)
Oceń 
Kaszel, zarówno suchy, jak i mokry, to bardzo uporczywa dolegliwość. Na rynku farmaceutycznym istnieje dużo specyfików o działaniu przeciwkaszlowym lub wykrztuśnym. Istnieje jednak naturalny sposób radzenia sobie z kaszlem – inhalacje. Taki rodzaj kuracji jest skuteczny u każdego, kto jest przeziębiony, kaszle, czuje świszczenie w klatce piersiowej lub ma zatkany nos i zatoki. Inhalacje nie powinny być przeprowadzane jedynie u osób chorych na astmę.
1

Do przeprowadzenia inhalacji będziesz potrzebować jednego z poniższych olejków eterycznych:

Przy kaszlu:
pieprzowego
kardamonowego
cedrowego
z mięty pieprzowej
rozmarynowego
cyprysowego

Przy zapaleniu oskrzeli:
bazyliowego
cedrowego
goździkowego
eukaliptusowego
sosnowego
z drzewa sandałowego
rozmarynowego
z drzewa herbacianego
tymiankowego

Przy problemach z oddychaniem:
cedrowego
eukaliptusowego
sosnowego

2
Wrzącą wodę wlej do miski i wkrop do niej 3 krople jednego z wymienionych powyżej olejków eterycznego.
3
Głowę umieść nad naczyniem z parującą wodą, w odległości ok. 30cm od niego.
4
Szczelnie nakryj głowę grubym ręcznikiem, tak by para nie wydostawała się na zewnątrz.
5
Zamknij oczy i głęboko wdychaj parę przez nos, przez około 1-2 minuty. Następnie powróć do normalnego rytmu oddychania i kontynuuj inhalację jeszcze przez 10 minut.
6
Jeśli zaczniesz odczuwać zawroty głowy lub będziesz mieć kłopoty z oddychaniem, unieś ręcznik i zaczerpnij trochę świeżego powietrza, a następnie powróć do inhalacji. Jeżeli dolegliwości nie miną, przerwij zabieg.
7
Przeprowadzając inhalację u dziecka lub osób starszych, przypilnuj, żeby nie oparzyły się wrzątkiem lub parą wodną (np. zbyt mocno nachylając się nad naczyniem).
Domowe sposoby na ból gardła
Jak zrobić syrop z buraka na kaszel?
Jak leczyć ból gardła?
Jak wyleczyć grypę żołądkową?
 3/5 (204 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Istnieje wiele sposobów leczenia kaszlu, jednak należy pamiętać, że inaczej leczy się kaszel suchy, a inaczej mokry....
Jak leczyć suchy kaszel?
Istnieje wiele sposobów leczenia kaszlu, jednak należy pamiętać, że inaczej leczy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub