Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Przeziębienia i Grypa > Jakie inhalacje pomogą na kaszel?
Jakie inhalacje pomogą na kaszel?

Jakie inhalacje pomogą na kaszel?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (204 ocen)
Oceń 
Kaszel, zarówno suchy, jak i mokry, to bardzo uporczywa dolegliwość. Na rynku farmaceutycznym istnieje dużo specyfików o działaniu przeciwkaszlowym lub wykrztuśnym. Istnieje jednak naturalny sposób radzenia sobie z kaszlem – inhalacje. Taki rodzaj kuracji jest skuteczny u każdego, kto jest przeziębiony, kaszle, czuje świszczenie w klatce piersiowej lub ma zatkany nos i zatoki. Inhalacje nie powinny być przeprowadzane jedynie u osób chorych na astmę.
1

Do przeprowadzenia inhalacji będziesz potrzebować jednego z poniższych olejków eterycznych:

Przy kaszlu:
pieprzowego
kardamonowego
cedrowego
z mięty pieprzowej
rozmarynowego
cyprysowego

Przy zapaleniu oskrzeli:
bazyliowego
cedrowego
goździkowego
eukaliptusowego
sosnowego
z drzewa sandałowego
rozmarynowego
z drzewa herbacianego
tymiankowego

Przy problemach z oddychaniem:
cedrowego
eukaliptusowego
sosnowego

2
Wrzącą wodę wlej do miski i wkrop do niej 3 krople jednego z wymienionych powyżej olejków eterycznego.
3
Głowę umieść nad naczyniem z parującą wodą, w odległości ok. 30cm od niego.
4
Szczelnie nakryj głowę grubym ręcznikiem, tak by para nie wydostawała się na zewnątrz.
5
Zamknij oczy i głęboko wdychaj parę przez nos, przez około 1-2 minuty. Następnie powróć do normalnego rytmu oddychania i kontynuuj inhalację jeszcze przez 10 minut.
6
Jeśli zaczniesz odczuwać zawroty głowy lub będziesz mieć kłopoty z oddychaniem, unieś ręcznik i zaczerpnij trochę świeżego powietrza, a następnie powróć do inhalacji. Jeżeli dolegliwości nie miną, przerwij zabieg.
7
Przeprowadzając inhalację u dziecka lub osób starszych, przypilnuj, żeby nie oparzyły się wrzątkiem lub parą wodną (np. zbyt mocno nachylając się nad naczyniem).
Jak zrobić inhalację na zatoki?
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju plwociny?
Jakie są objawy zapalenia oskrzeli?
Jakie są objawy zapalenia płuc?
Przeczytaj teraz: Naturalne sposoby na kaszel
 3/5 (204 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli męczy cię kaszel, który jest rezultatem zwykłego przeziębienia i chcesz się go pozbyć bez pomocy środków...
Domowe sposoby na kaszel
Jeśli męczy cię kaszel, który jest rezultatem zwykłego przeziębienia i chcesz się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub