Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak upiec kaczkę z jabłkami?
Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (8 ocen)
Oceń 
Będzie idealna na niedzielny obiad, a także na rodzinną uroczystość. Przyrządzenie jej nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zatem nie jest to obiad na ostatnią chwilę.
1
Kup kaczkę o wadze 1,5-2 kg. Pewnie kupisz mrożoną, gdyż taka jest łatwiej dostępna. Rozmroź ją więc, umieszczając na dolnej półce lodówki na całą noc – rozmrażanie zajmie ok. 10 godzin, a może nawet dłużej, zależnie od wielkości ptaka.
2
Umyj i osusz papierowym ręcznikiem.
3
Poucinaj widoczny tłuszcz, wyjmij woreczek z podrobami wewnątrz (jeżeli jest), usuń resztki piór, a następnie skrop kaczkę wewnątrz sokiem z cytryny i całą natrzyj (tzn. na zewnątrz i wewnątrz) solą i pieprzem, i płaską łyżką majeranku. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 3 godziny.
4
Do kaczki wybierz kwaśne jabłka, np. szarą renetę. Umyj 8 jabłek i obierz ze skóry 2-3 z nich. Pokrój je na półcentymetrowe plasterki, uprzednio rozkrajając je i pozbawiając gniazdek z pestkami. Wymieszaj z płaską łyżką majeranku i takie nadzienie włóż do kaczki.
5
Zaszyj kaczkę nicią bawełnianą, dokładnie, aby nadzienie nie wypłynęło. Możesz sobie pomóc, wcześniej spinając otwór wykałaczkami.
Jak zrobić amerykańskie naleśniki?
Jak zrobić kotlety z kurczaka?
Jak zrobić gyros z kurczaka?
Jak zrobić risotto z pieczarkami?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić twaróg domowy?
 2.9/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i...
Jak zrobić masę marcepanową?
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub