Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z drobiu > Jak upiec kaczkę z jabłkami?
Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Jak upiec kaczkę z jabłkami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
Będzie idealna na niedzielny obiad, a także na rodzinną uroczystość. Przyrządzenie jej nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zatem nie jest to obiad na ostatnią chwilę.
1
Kup kaczkę o wadze 1,5-2 kg. Pewnie kupisz mrożoną, gdyż taka jest łatwiej dostępna. Rozmroź ją więc, umieszczając na dolnej półce lodówki na całą noc – rozmrażanie zajmie ok. 10 godzin, a może nawet dłużej, zależnie od wielkości ptaka.
2
Umyj i osusz papierowym ręcznikiem.
3
Poucinaj widoczny tłuszcz, wyjmij woreczek z podrobami wewnątrz (jeżeli jest), usuń resztki piór, a następnie skrop kaczkę wewnątrz sokiem z cytryny i całą natrzyj (tzn. na zewnątrz i wewnątrz) solą i pieprzem, i płaską łyżką majeranku. Zawiń w folię spożywczą i włóż do lodówki na 3 godziny.
4
Do kaczki wybierz kwaśne jabłka, np. szarą renetę. Umyj 8 jabłek i obierz ze skóry 2-3 z nich. Pokrój je na półcentymetrowe plasterki, uprzednio rozkrajając je i pozbawiając gniazdek z pestkami. Wymieszaj z płaską łyżką majeranku i takie nadzienie włóż do kaczki.
5
Zaszyj kaczkę nicią bawełnianą, dokładnie, aby nadzienie nie wypłynęło. Możesz sobie pomóc, wcześniej spinając otwór wykałaczkami.
Jak zrobić swojską kiełbasę?
Jak zrobić masę marcepanową?
Jak zrobić twaróg domowy?
Jak zrobić bezy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić toffi?
 2.9/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo. Pączki z budyniem podbiją serca przede wszystkim tych, którzy...
Jak zrobić pączki z budyniem?
Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub