Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania rybne > Jak przyprawić rybę?
Jak przyprawić rybę?

Jak przyprawić rybę?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (176 ocen)
Oceń 
Zioła pomagają wydobyć szeroką gamę smaków ze wszelkiego rodzaju ryb i można ich używać w różny sposób. Ziołami możemy natrzeć ryby do grillowania, dodać ich do sosu śmietanowego lub po prostu posypać nimi rybę przed usmażeniem czy uduszeniem. Nie musisz koniecznie używać świeżych ziół. Zioła do ryb mogą być również suszone - zachowają one aromat tak długo, jak długo będą przechowywane w szczelnym pojemniku z dala od słońca.
1

Koperek

Do przyprawienia ryb użyj koperku. Koperek jest najpopularniejszym ziołem dodawanym do ryb. Jakkolwiek postanowisz przyrządzić rybę to będzie pyszna jeśli oprócz koperku doprawisz ją równocześnie cytryną i pieprzem. Możesz użyć koperek świeży lub suszony, jednak pamiętaj że traci on swój smak w krótkim czasie po zasuszeniu.

2

Estragon

Polepsz smak ryby estragonem. Ma on zapach i smak podobny do anyżu. Estragon uważany jest jako jeden z czterech najlepszych ziół kuchni francuskiej i jest doskonałym uzupełnieniem wszystkich rodzajów ryb. Najlepszy będzie jednak do ryb gotowanych i skorupiaków.

3

Majeranek

Dopraw rybę majerankiem. Majeranek może być stosowany świeży lub suszony i często występuje w mieszankach ziół np. w ziołach prowansalskich. Majeranek najlepszy będzie do śledzi, łososia, flądry, raków i małż.

4

Rozmaryn

Dodaj do ryby aromatyczny rozmaryn. Zioło to możesz używać świeże i w postaci suszonej. Rozmaryn doda grillowanej rybie delikatny musztardowy posmak. Rozmaryn będzie najlepiej smakować z łososiem, węgorzem i innymi tłustymi rybami oraz z pieczonymi rybami śródziemnomorskimi. Zioło to można łączyć z sokiem pomarańczy.

Jak zrobić karmel?
Jak gotować brokuły?
Jak piec łososia w folii?
Jak ubić białko bez miksera?
strona 1 z 2następna >
 4.9/5 (176 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

karoolkaa96 - 2012-11-18
Każdą rybę przed przyrządzeniem należy skropić cytryną.
Jeśli chcesz mieć własne, świeże zioła w doniczkach nie wystarczy je po prostu zasiać i czekać, aż urosną i będą się...
Jak dbać o zioła w doniczkach?
Jeśli chcesz mieć własne, świeże zioła w doniczkach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub