Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Porady dla Kierowcy > Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?

Co robić w przypadku zgubienia kluczyków od samochodu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
Kluczyków trzeba pilnować jak oka w głowie. Jednak, jako że jest to drobna rzecz, zdarza nam się je zgubić. Ze względów bezpieczeństwa nie należy ignorować tego faktu. Wbrew pozorom to bardzo poważna sprawa, ponieważ nie mamy pewności kto je znajdzie. Właściciele starych modeli aut mają mniejsze problemy, ponieważ kluczyk służy jedynie do otwierania drzwi i uruchamiania silnika. Współczesne modele są wyposażone w kluczyki, które są wyposażone w dużo bardziej skomplikowany mechanizm. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w rozwiązaniu tego problemu.
1
Jeżeli kluczyk przepadł tak, że masz stuprocentową pewność, że nie dostanie się w niczyje ręce (np. wpadł do rzeki), powinieneś wyrobić wtórnik głównego kluczyka w autoryzowanym serwisie. Będziesz musiał przy tym udowodnić, że to ty jesteś właścicielem danego auta, dlatego też zabierz ze sobą dokumenty. Jeżeli auto kupiłeś na firmę, lub wziąłeś w leasing, będziesz musiał wypełnić także kilka druczków, co ma na celu potwierdzenie twojej tożsamości.
2
Jeżeli podejrzewasz, że kluczyk został ci ukradziony lub zgubiłeś go, ale tak, że może dostać się w niepowołane ręce, czeka cię trochę więcej zachodu. Zapewne, jak większość kierowców, posługiwałeś się kluczykiem głównym (masterem). Zgubienie go oznacza konieczność wymiany wszystkich zamków oraz stacyjki.
3
Kradzież kluczyków koniecznie zgłoś policji. Jeżeli tego nie zrobisz, a ktoś się włamie do twojego samochodu, stracisz podstawy do ubiegania się o odszkodowanie.
4
Informację o dorobieniu klucza będziesz musiał zgłosić także ubezpieczycielowi (jeżeli posiadasz AC).
Skrzypiące wycieraczki
Jak jeździć w korku?
Jak cofać samochodem?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak jeździć w korku?
 3.2/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kolegafreda - 2013-05-27
Szkoda ze nie drukujcie tych bredni i bezuzytecznych informacji, przynajmniej mialbym sobie czym dupe podetrzec
monika - 2011-11-19
witam pisze odnośnie zgubienia kluczyków. Tata kilka dni temu kupił samochod i nosil oba kluczyki razem. Po czym kawałek jednego z kluczyków (tego mniej zużytego) ukruszył się i odpadł gdzieś. Po pierwsze jak rozpoznać czy jest to kluczyk zapasowy, czy główny. Po drugie co zrobić jeśli zgubiony został zapasowy. Czy jest jakaś różnica między zgubieniem głównego a zapasowego. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam
Ceny paliwa rosną z każdym dniem, a jazda samochodem zaczyna stawać się dla nas luksusem. Istnieje jednak taki styl...
Jak jeździć oszczędnie?
Ceny paliwa rosną z każdym dniem, a jazda samochodem zaczyna stawać się dla nas luksusem...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub