Jak zrobić chrust?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Tłusty czwartek już niedługo. Wszyscy możemy się bezkarnie najeść kaloriami. Pora więc pomyśleć nad przysmakami, które możemy w ten dzień zaserwować sobie i bliskim. Oprócz pączków bardzo popularny jest chrust (inaczej faworki). Jak go zrobić, aby wyszedł pyszny i chrupiący? Przepis i instrukcja poniżej.
2 jajka, 4 żółtka, 55g miękkiego masła, ½ łyżeczki soli, 2 szklanki mąki, ½ szklanki cukru pudru + cukier do posypania chrustu, 1 shot brandy, rumu lub whiskey, olej do smażenia.
1
Ubij jajka, żółtka i masło. Dodaj sól i ciągle ubijaj. Masa powinna być gęsta.
2
Powoli dodawaj cukier puder i wybrany alkohol. Ciągle miksuj.
3
Teraz czas na mąkę. Dodawaj po trochę i mieszaj. Gdy już ciasto będzie tworzyć jednolitą masę mieszaj je jeszcze przez 3-5 minut. Ciasto powinno być dobrze wyrobione i dość gęste, tak jak ciasto na chleb.
4
Teraz czas na rozwałkowanie ciasta. Ale nie rozwałkowuj wszystkiego od razu, podziel ciasto na kilka razy. Podczas, gdy pracujesz z częścią ciasta, reszta powinna zostać w miseczce przykryta czystą ścierką, aby ciasto nie przeschło.
5
Weź więc trochę ciasta. Omącz stolnicę. Rozwałkuj ciasto na grubość mniej więcej 3-4 milimetrów.
6
Ostrym nożem potnij ciasto na paski długości około 10 centymetrów i szerokości 2 centymetry. Tak 'na oko'. Popatrz na zdjęcie.
7
chrust - krok 7
Następnie na środku każdego paska zrób nacięcie na mniej więcej 1 centymetr.
8
chrust - krok 8
Aby uformować faworka weź jeden koniec paska i przełóż go przez zrobione na środku nacięcie. Powinnaś uzyskać coś na kształt zakręconej wstążki.
Jak zrobić bezy z białek?
Jak zrobić czekoladowe trufle?
Jak zrobić oponki serowe?
Jak zrobić pączki z marmoladą?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Faworki na 5 sposobów
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Xerotigana smakiem przypominają nieco nasze Polskie faworki. Tymczasem to popularny grecki deser skąpany w aromatycznym...
Jak zrobić greckie faworki?
Xerotigana smakiem przypominają nieco nasze Polskie faworki. Tymczasem to popularny...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub