Jak zrobić chrust?

Jak zrobić chrust?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
Tłusty czwartek już niedługo. Wszyscy możemy się bezkarnie najeść kaloriami. Pora więc pomyśleć nad przysmakami, które możemy w ten dzień zaserwować sobie i bliskim. Oprócz pączków bardzo popularny jest chrust (inaczej faworki). Jak go zrobić, aby wyszedł pyszny i chrupiący? Przepis i instrukcja poniżej.
2 jajka, 4 żółtka, 55g miękkiego masła, ½ łyżeczki soli, 2 szklanki mąki, ½ szklanki cukru pudru + cukier do posypania chrustu, 1 shot brandy, rumu lub whiskey, olej do smażenia.
1
Ubij jajka, żółtka i masło. Dodaj sól i ciągle ubijaj. Masa powinna być gęsta.
2
Powoli dodawaj cukier puder i wybrany alkohol. Ciągle miksuj.
3
Teraz czas na mąkę. Dodawaj po trochę i mieszaj. Gdy już ciasto będzie tworzyć jednolitą masę mieszaj je jeszcze przez 3-5 minut. Ciasto powinno być dobrze wyrobione i dość gęste, tak jak ciasto na chleb.
4
Teraz czas na rozwałkowanie ciasta. Ale nie rozwałkowuj wszystkiego od razu, podziel ciasto na kilka razy. Podczas, gdy pracujesz z częścią ciasta, reszta powinna zostać w miseczce przykryta czystą ścierką, aby ciasto nie przeschło.
5
Weź więc trochę ciasta. Omącz stolnicę. Rozwałkuj ciasto na grubość mniej więcej 3-4 milimetrów.
6
Ostrym nożem potnij ciasto na paski długości około 10 centymetrów i szerokości 2 centymetry. Tak 'na oko'. Popatrz na zdjęcie.
7
chrust - krok 7
Następnie na środku każdego paska zrób nacięcie na mniej więcej 1 centymetr.
8
chrust - krok 8
Aby uformować faworka weź jeden koniec paska i przełóż go przez zrobione na środku nacięcie. Powinnaś uzyskać coś na kształt zakręconej wstążki.
Jak zrobić oponki serowe?
Jak zrobić faworki?
Jak zrobić pączki angielskie?
Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Faworki inaczej chrust, chruściki bądź jaworki to tradycyjne polskie ciastka o kształcie kokardek. Od dawien dawna...
Jak zrobić faworki?
Faworki inaczej chrust, chruściki bądź jaworki to tradycyjne polskie ciastka o kształcie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub