Jak zrobić oponki?

Jak zrobić oponki?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Oponki to smaczna alternatywa dla tradycyjnych pączków. Nie powinno ich zabraknąć w menu na Tłusty Czwartek. Przygotowanie oponek może nie jest trudne, ale wymaga precyzji. Kluczową kwestią jest tutaj proces smażenia. Oponki należy smażyć w głębokim tłuszczu, każdą stronę przez minutę. Zafunduj swojemu podniebieniu chwilę zapomnienia i przygotuj pyszne, drożdżowe oponki według poniższego przepisu.
350 ml mleka lub wody, 1 łyżka drożdży, 1 jajko, 1 łyżka cukru, 500 g mąki, 1 łyżeczka soli, cukier waniliowy, olej (do smażenia), cukier puder (do posypania)
1
oponki - krok 1
Podgrzej mleko (lub wodę) do temperatury 30-40 stopni Celsjusza. Następnie dodaj do niego rozdrobione drożdże, wymieszaj i odstaw na chwilę, żeby się rozpuściły. Wsyp do mieszaniny połowę mąki, wymieszaj i odstaw ciasto w ciepłe miejsce (np. w pobliżu kuchenki), żeby ciasto wyrosło. Powinno to potrwać około godzinę.
2
oponki - krok 2
W misce ubij jaja, cukier i sól. Tak powstałą masę wlej do ciasta, dodaj cukier waniliowy i wymieszaj. Stopniowo dodawaj resztę mąki i wyrabiaj ciasto, dopóki nie stanie się gładkie. Odłóż je z powrotem w ciepłe miejsce na kolejną godzinę.
3
oponki - krok 3
Uformuj ciasto w kulę i połóż na posypanej mąką stolnicy.
4
oponki - krok 4
Odcinaj kawałki ciasta i roluj je w długie wałeczki. Potnij wałeczki na równe kawałki i uformuj z nich oponki. Połóż je na posypanej mąką tacy i odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut, żeby dodatkowo wyrosły.
5
oponki - krok 5
W wysokim garnku rozgrzej dużą ilość oleju.
6
oponki - krok 6
Na rozgrzany olej rzucaj po jednej oponce i smaż ją z danej strony, dopóki nie nabierze złoto-brązowego koloru.
7
oponki - krok 7
Delikatnie przewróć oponkę na drugą stronę i ponownie smaż dopóki nie nabierze pięknej, złocisto-brązowej barwy.
8
oponki - krok 8
Wyłóż tacę ręcznikami kuchennymi. Wyciągnięte oponki odłóż na papier, żeby ociekły z nadmiaru tłuszczu. Następnie (gdy będą jeszcze gorące), posyp je cukrem pudrem.
Jak zrobić pączki z budyniem?
Jak zrobić pączki z serka waniliowego?
Jak zrobić pączki z serem?
Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

W Tłusty Czwartek obżarstwo to nie grzech. Miłośnicy pączków doskonale wiedzą, że najlepsze nadziewane są marmoladą. Ą...
Jak zrobić pączki z marmoladą?
W Tłusty Czwartek obżarstwo to nie grzech. Miłośnicy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub