Jak zrobić oponki?

Jak zrobić oponki?

, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
Oponki to smaczna alternatywa dla tradycyjnych pączków. Nie powinno ich zabraknąć w menu na Tłusty Czwartek. Przygotowanie oponek może nie jest trudne, ale wymaga precyzji. Kluczową kwestią jest tutaj proces smażenia. Oponki należy smażyć w głębokim tłuszczu, każdą stronę przez minutę. Zafunduj swojemu podniebieniu chwilę zapomnienia i przygotuj pyszne, drożdżowe oponki według poniższego przepisu.
350 ml mleka lub wody, 1 łyżka drożdży, 1 jajko, 1 łyżka cukru, 500 g mąki, 1 łyżeczka soli, cukier waniliowy, olej (do smażenia), cukier puder (do posypania)
1
oponki - krok 1
Podgrzej mleko (lub wodę) do temperatury 30-40 stopni Celsjusza. Następnie dodaj do niego rozdrobione drożdże, wymieszaj i odstaw na chwilę, żeby się rozpuściły. Wsyp do mieszaniny połowę mąki, wymieszaj i odstaw ciasto w ciepłe miejsce (np. w pobliżu kuchenki), żeby ciasto wyrosło. Powinno to potrwać około godzinę.
2
oponki - krok 2
W misce ubij jaja, cukier i sól. Tak powstałą masę wlej do ciasta, dodaj cukier waniliowy i wymieszaj. Stopniowo dodawaj resztę mąki i wyrabiaj ciasto, dopóki nie stanie się gładkie. Odłóż je z powrotem w ciepłe miejsce na kolejną godzinę.
3
oponki - krok 3
Uformuj ciasto w kulę i połóż na posypanej mąką stolnicy.
4
oponki - krok 4
Odcinaj kawałki ciasta i roluj je w długie wałeczki. Potnij wałeczki na równe kawałki i uformuj z nich oponki. Połóż je na posypanej mąką tacy i odstaw w ciepłe miejsce na 15 minut, żeby dodatkowo wyrosły.
5
oponki - krok 5
W wysokim garnku rozgrzej dużą ilość oleju.
6
oponki - krok 6
Na rozgrzany olej rzucaj po jednej oponce i smaż ją z danej strony, dopóki nie nabierze złoto-brązowego koloru.
7
oponki - krok 7
Delikatnie przewróć oponkę na drugą stronę i ponownie smaż dopóki nie nabierze pięknej, złocisto-brązowej barwy.
8
oponki - krok 8
Wyłóż tacę ręcznikami kuchennymi. Wyciągnięte oponki odłóż na papier, żeby ociekły z nadmiaru tłuszczu. Następnie (gdy będą jeszcze gorące), posyp je cukrem pudrem.
Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?
Jak zrobić chrust?
Jak zrobić oponki serowe?
Jak zrobić pączki z serem?
 3.7/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Te miniaturowe pączki to wspaniała przekąska na każdą okazję. Doskonale smakują nie tylko do piwa, ale również w...
Jak zrobić pączki piwne?
Te miniaturowe pączki to wspaniała przekąska na każdą okazję. Doskonale smakują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub