Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Przepisy bezglutenowe > Jak zrobić pączki bezglutenowe?
Jak zrobić pączki bezglutenowe?

Jak zrobić pączki bezglutenowe?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Z diety bezglutenowej należy bezwzględnie wyeliminować produkty zawierające owies, pszenicę i jęczmień,. Osoby, które z powodu choroby nie mogą zażywać produktów z domieszką białka tych zbóż muszą pamiętać, że nawet jego niewielka ilość może być dla nich niebezpieczna. Obecnie istnieje wiele fantastycznych przepisów, które umożliwiają jedzenie bezglutenowych ciastek czy pieczywa. Przekonajcie się, że nie musicie rezygnować z ulubionych smakołyków i zróbcie z nami pyszne pączki bezglutenowe.
2 jajka, 1,5 szklanki maślanki, 1/4 szklanki roztopionego masła, 5 szklanek mąki ryżowej bezglutenowej, 1 szklanka cukru, 1 łyżeczka gałki muszkatołowej (w proszku), 1/2 łyżeczki cynamonu, 2 łyżeczki sody do pieczenia, 1 łyżeczka proszku do pieczenia, 1,5 łyżeczki soli, 2 łyżeczki gumy ksantanowej, 1/2 szklanki cukru (postaw z boku w miseczce)
1
Rozbij jajka do rondelka, dodaj maślankę i roztopione masło. Dobrze wymieszaj trzepaczką.
2
W osobnej miseczce połącz ze sobą suche składniki. Powoli dodawaj je do składników mokrych cały czas mieszając drewnianą łyżką. Jak już składniki będą prawie połączone to odłóż łyżkę i zmieszaj wszystko rękami rozgniatając ewentualne grudki, aż do czasu gdy będziesz mieć pewność, że wszystko jest dobrze wymieszane.
3
Odłóż ciasto na bok na 15 minut. Posyp stolnicę ryżową mąką bezglutenową. Rozwałkuj ciasto na grubość około 1cm. Jeśli ciasto będzie się kleić rozsyp jeszcze więcej mąki na stolnicę.
4
W głębokim rondlu rozgrzej 5-7 cm oleju canola. Olej musi być bardzo dobrze rozgrzany (ok 190 stopni C).
5
Wycinaj pączki z ciasta. Jeśli chcesz mieć pączki z dziurką wówczas użyj do ich wycinania szklanki a do wycinania dziurek zakrętki od wody/oleju.
6
Z pozostałego ciasta zrób kulki (jak zwykłe pączki).
7
Ostrożnie wrzucaj rękami pączki na rozgrzany olej. Uważaj, aby się nie ochlapać. Smaż pączki, aż zrobią się złoto brązowe z dwóch stron (kilka minut jedna strona).
8
Wyciągaj gotowe pączki z oleju za pomocą metalowej łyżki i kładź je na talerzu wyłożonym kilkoma warstwami papieru kuchennego, aby papier wyciągnął z nich nadmiar tłuszczu. Każdy z pączków obtocz w cukrze (lub polej lukrem).
9
Gotowe pączki bezglutenowe
Podawaj pączki póki gorące.
Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?
Jak zrobić nadzienie do pączków Adwokat?
Jak zrobić pączki z budyniem?
Jak zrobić orzechowe pączki z czekoladowym sosem?
 4.8/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Te miniaturowe pączki to wspaniała przekąska na każdą okazję. Doskonale smakują nie tylko do piwa, ale również w...
Jak zrobić pączki piwne?
Te miniaturowe pączki to wspaniała przekąska na każdą okazję. Doskonale smakują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub