Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Inne Święta i Uroczystości > Tłusty Czwartek > Jak zrobić pączki z marmoladą?

Jak zrobić pączki z marmoladą?

, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
W Tłusty Czwartek obżarstwo to nie grzech. Miłośnicy pączków doskonale wiedzą, że najlepsze nadziewane są marmoladą. Ą bardzo proste w wykonaniu i nie wymagają wiele wysiłku, a co najważniejsze poradzi sobie z nimi nawet najmniej doświadczony kucharz. Bez wątpienia zachwycą was i waszych bliskich swoim niesamowitym smakiem i aromatem. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam zrobić przepyszne, delikatne i puszyste paczki z marmoladą.
250 gram mąki, 25 gram drożdży, Pół szklanki mleka, 3 żółtka, 5 gram cukru waniliowego, 50 gram cukru pudru, 1 łyżeczka spirytusu, 1/4 kostki margaryny, 150 gram marmolady, olej, sól
1
Drożdże dobrze rozetrzyj w 1/4 szklanki mleka z połową łyżeczki cukru i łyżeczką mąki. Odstaw na bok do wyrośnięcia.
2
Ciasto na pączki
Żółtka utrzyj z cukrem pudrem, dodaj mąkę, resztę mleka, dodaj cukier waniliowy, odrobinę soli, spirytus oraz wyrośniętymi drożdżami. Wszystko zmieszaj oraz zagnieć ciasto.
3
Pod koniec zagniatania ciasta dodaj stopioną i chłodną margarynę. Ciasto powinno mieć taką konsystencję, aby nie kleiło się do rąk. Jeśli będzie zbyt rzadkie to dodaj nieco mąki, zaś jeśli zbyt gęste to odrobinę mleka.
4
Wykrawanie krążków z ciasta
Wyrobione ciasto odstaw do wyrośnięcia. Jak już urośnie przełóż ciasto na stolnicę, rozwałkuj i zacznij wycinać krążki (najlepiej szklanką).
5
Z krążków formuj kulki a następnie wstrzyknij marmoladę za pomocą kuchennej szprycy. Nie nakładaj marmolady a później nie sklejaj pączków, ponieważ może to spowodować pęknięcie ciasta podczas smażenia. Po uformowaniu i nadzianiu pączków odstaw je na bok do wyrośnięcia.
6
Smażenie pączków
W szerokim rondelku rozgrzej olej i wkładaj po kilka pączków. Olej nie powinien być zbyt zimny, aby pączki nie wchłonęły nadmiaru tłuszczu, ani zbyt rozgrzany, aby się nie spaliły. Temperatura będzie odpowiednia, gdy olej zacznie skwierczeć. Jak już pączki zarumienią się z jednej strony to je odwróć i smaż z drugiej strony.
7
Usmażone pączki połóż na papierowym ręczniku, aby ręcznik wchłonął nadmiar tłuszczu. Następnie przełóż na talerz i posyp cukrem pudrem.
Jak zrobić oponki serowe?
Jak zrobić nadzienie do pączków?
Jak zrobić mandazi (afrykańskie pączki kokosowe)?
Jak smażyć pączki, aby nie wchłaniały dużo tłuszczu?
Wskazówki
  • Przepis jest na 15 pączków.
 2.4/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

asia - 2012-06-02
robię pączki wg tego przepisu już któryś raz :) są świetne :) co do lepkości ciasta-dużo zależy od mąki...

ale pączki rewelacja-nie za słodkie,nie za tłuste ;)
Odrobina egzotyki doskonała nie tylko na Tłusty Czwartek. Mandazi to afrykańskie pączki o intensywnym, kokosowym smaku,...
Odrobina egzotyki doskonała nie tylko na Tłusty Czwartek...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub