Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Układu Pokarmowego > Jak pozbyć się wzdęć?
Jak pozbyć się wzdęć?

Jak pozbyć się wzdęć?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
Wzdęcia jest to przypadłość niezwykle uciążliwa i trudna do całkowitego wyeliminowania. Bardzo często pojawiają się w najmniej spodziewanych momentach i stanowią wyjątkowo krępujący problem. Wiele osób ma styczność z tą dolegliwością, która jest naturalną reakcją organizmu na nadmiar gazów w jelitach. Nie ma recepty, która pomoże je całkowicie wyeliminować, ale istnieją sposoby na złagodzenie dolegliwości. Zapraszam do zapoznania się poradami.
1
Jest całkiem sporo środków farmakologicznych, jednak żadne, żadne tabletki czy proszki zażywane regularnie przez długi okres czasu nie pozostaną obojętne dla zdrowia. Mogą też uzależniać. Nie zdawaj się więc wyłącznie na nie.
2
Leki nie zawsze też wywołują pożądany skutek. Zależnie od organizmu, niektóre potrafią wręcz nasilić dolegliwości, bądź więc ostrożna.
3
Unikaj spożywania pokarmów wzdymających, jak rośliny strączkowe, kapusta, a także powodującej zaparcia czekolady. Wzdęcia i zaparcia bowiem często idą w parze.
4
Zapomnij o gazowanych napojach, z jednym wyjątkiem. Sprawdź, czy cola przypadkiem nie przyniesie pozytywnego skutku.
5
Postaw na ruch, który pobudza perystaltykę jelit. Uprawiaj jakiś sport. Kiedy poczujesz dyskomfort, zamiast zaszywać się w domu i czekać, aż przejdzie, pójdź na spacer – powinno pomóc.
6
Pij napar z mięty. Możesz go oczywiście posłodzić, jeżeli nie przepadasz za jego smakiem.
7
Jedz pokarmy bogate w błonnik: chleb razowy, ryż i makaron pełnoziarnisty, warzywa, owoce, orzechy laskowe, płatki kukurydziane, pumpernikiel. Prawdziwą bombą błonnikową są natomiast otręby. Ich smak może nie jest powalający, ale możesz je np. wymieszać z mlekiem, dodać do musli, do jogurtu, czy do startego jabłka. Ważne, by z błonnikiem wypijać dużo płynów.
Domowe sposoby na zaparcia
Jak domowymi sposobami wyleczyć zatrucie pokarmowe?
Jak leczyć wzdęcia brzucha?
Jak leczyć zespół jelita drażliwego?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak leczyć wzdęcia?
 5/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

awariat - 2012-11-15
spróbuj z pieprzem cajenne mnie pomaga a brałem rożne srodki
hugo - 2012-04-27
krok numer 7- jedzenie tych produktów wzmaga wzdęcia!radzę ich unikać jak ognia!!!
Gazy to niezwykle uciążliwa przypadłość, która może całkowicie zniszczyć życie towarzyskie. Wystąpieniu gazów zwykle...
Jak leczyć gazy?
Gazy to niezwykle uciążliwa przypadłość, która może całkowicie zniszczyć życie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub