Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Żywność > Owoce > Jak obrać liczi?
Jak obrać liczi?

Jak obrać liczi?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Liczi, inaczej śliwka chińska pochodzi z rejonu Kambodży i uprawiana jest tam już od ponad 2000 lat. Obecnie uprawa liczi obejmuje całą południowo-wschodnią Azję, wschodnią Australię i Oceanię, południową Afrykę, a także dwa gorące stany w USA – Florydę i Hawaje. Owoce liczi trafiły na nasz rynek już jakiś czas temu. Jednak popularność zdobywają powoli i dopiero całkiem niedawno zrobiło się o nich głośno na większą skalę. Liczi przypomina kształtem maliny, ale są od nich dużo większe i mają jaskrawokarminowy, żółty lub żółtobrązowy kolor. Według jednych smak liczi przypomina troszkę smak winogron. Inni twierdzą, że liczi ma smak tropikalnego kwiatu. Ale tak naprawdę ciężko jest go określić. Trzeba spróbować. Ale zanim spróbujesz, musisz liczi obrać. Niby nic trudnego, ale w razie problemów poniżej znajdziesz instrukcje krok po kroku jak to zrobić.
1
obieranie liczi - krok 1
Skórka z liczi jest guzkowata, ale cienka. Jeśli owoc jest dojrzały, skórka powinna zejść z niego bez problemu.
2
obieranie liczi - krok 2
Natnij skórkę wokoło owocu ostrym nożykiem.
3
obieranie liczi - krok 3
Podważ skórkę lekko nożykiem. Z łatwością oddzieli się od miąższu. Teraz w palcach zdejmij skórkę.
4
obieranie liczi - krok 4
Gdy już ściągniesz skórkę zobaczysz lekko przeźroczysty miąższ. Obkrój go wokoło, aby nie naciąć dużej pestki, która znajduje się w jego środku. Wyjmij pestkę. Nie jedz jej i nie nacinaj – jest lekko trująca.
5
Jedz surowe liczi zaraz po obraniu. Możesz go użyć jako dodatek do sałatki owocowej lub z kurczakiem, lodów czy deserów.
6
Z gotowanych owoców liczi robi się soki, syropy i galaretki.
Jak suszyć owoce w piekarniku?
Jak wycisnąć cytrynę bez wyciskacza do cytrusów?
Jak przechowywać banany?
Jak zasadzić liczi?
 4.5/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak obrać ananasa?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub