Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Drzewa > Jak zasadzić liczi?

Jak zasadzić liczi?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (220 ocen)
Oceń 
Liczi rośnie na drzewach dochodzących nawet do 10 metrów wysokości. Liczi wymaga dużo słońca, nie znosi mrozów, ale potrzebuje chłodu, aby wypuścić owoce. Można z powodzeniem wyhodować drzewko liczi z nasienia, ale musisz bardzo o nie dbać i odpowiednio je pielęgnować. Liczi bardzo długo rośnie do swoich prawidłowych rozmiarów. Ale może to i dobrze. Liczi nie przetrwałoby naszej mroźnej zimy. Ale małe liczi w doniczce w domu pięknie będzie się prezentowało. Jak zatem zasadzić swoje własne liczi?
1
Mocz nasiono liczi przed zasadzeniem w ciepłej wodzie od 24 do 48 godzin.
2
Torf zmieszaj z piaskiem i perlitem w stosunku 3:1:1.
3
Umieść ziemię w doniczce.
4
Nasiono posadź poziomo na głębokości mniej więcej około 2-3 cm. Nie podlewaj dużo.
5
Postaw doniczkę w ciepłym, słonecznym miejscu.
6
Możesz nałożyć na doniczkę podziurawioną folię, aby nasiono szybciej wykiełkowało. Gdy wykiełkuje, zdejmij folię.
7
Podlewaj 2-3 razy w tygodniu, ale nie obficie. Liczi nie lubi, gdy ma zbyt mokro.
Jak hodować fikusa?
Jak podlewać paprocie?
Jak hodować hibiskusa?
Jak pielęgnować kaktusy?
Wskazówki
  • Liczi najlepiej zasadzić wczesną wiosną.
  • Liczi źle znosi upały, jak i niskie temperatury. Nie lubi też braku wilgotności powietrza.
  • Możesz posadzić swoje liczi w glebie kupionej w sklepie, ale pH gleby powinno wynosić 5.0 do 6.5.
  • Nie przejmuj się, gdy liczi nie wykiełkuje lub szybko uschnie. Nasz klimat niestety nie służy temu owocu. Ale nie poddawaj się. Posiadanie własnego liczi w doniczce, wcale nie jest niemożliwe.
Przeczytaj teraz: Jak posadzić drzewo?
 4.8/5 (220 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

jobe - 2014-09-17
Ja z ciekawości, od razu po zjedzeniu owocu wsadziłam to ładne nasionko pionowo (wcale nie poziomo) do ziemi (dość płytko - wcale nie 2-3 cm). Zrobiłam to w pierwszej połowie sierpnia i użyłam do tego zwykłą kompostową ziemię do doniczek ze sklepu (nic nie mieszałam). Ziemię dość obficie zlałam wodą, a doniczkę postawiłam w najbardziej słonecznym miejscu - tj. na oszklonej w całości werandzie. Cały czas utrzymuję dość dużą wilgotność ziemi. Dzisiaj tj. po miesiącu mam śliczną roślinkę z 4 listkami o wysokości około 4,5 cm. Wszystko robiłam intuicyjnie. Wynika z tego, że czytelnik wcale nie musi bezkrytycznie spełniać wszystkich zaleceń opisanych w artykule powyżej. U mnie sprawdził się tylko zapis o dużym nasłonecznieniu.
Ada - 2013-08-05
Moje liczi ma już 16 miesięcy i 70 cm wysokości ;)
Spacjalistka-ogrodnik - 2012-04-15

Jak najbardziej można posadzić, ale jak nie wykiełkuję to trudno ja jak kupiłam nasiona liczi to mi nie wykiełkowały ale nie przejmuj się

Pytajnik xD - 2012-04-04
CZy lichee można sadzić po 1 - 2 mies po wyjęciu z owoca .?
Dopiero dzisiaj się dowiedziałam, że lichee można zasadzić u siebie w domu.
Proszę o pilną i trafną odpowiedź.
anonymous - 2012-01-20
dziękuję
Jeśli masz w domu kominek na pewno przyda Ci się drewno. Ale kupienie drewna w sklepie to pójście na łatwiznę....
Jak rąbać drewno?
Jeśli masz w domu kominek na pewno przyda Ci się drewno. Ale kupienie drewna w sklepie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub