Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Problemy z cerą > Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?
Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?

Jak domowym sposobem pozbyć się wągrów?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (211 ocen)
Oceń 
Wągry (bądź zaskórniki) występują często u osób z tłustą cerą. Są one dość kłopotliwe, ponieważ przeważnie pojawiają się na twarzy szczególnie w okolicach nosa. Wągry są to zanieczyszczone pory skóry. Gromadzi się w nich łój, martwe komórki skóry oraz bakterie, które mają kontakt z powietrzem. Dochodzi do procesów utleniania się i powstają czarne kropki. W tym artykule znajdziesz sposoby na pozbycie się zaskórników.
peeling, ciepły kompres, gumowe rękawiczki bądź chusteczki
1
Najpierw nałóż peeling na zaskórniki. Zrób to zgodnie z instrukcją na opakowaniu. Najlepiej zastosować peeling powierzchniowy, który działa jedynie na wierzchnie warstwy naskórka. Po zrobieniu peelingu wysusz dokładnie skórę.
2
Następnie na miejsce występowania wągrów połóż ciepły kompres. Może to być zarówno ręcznik namoczony w ciepłej wodzie bądź zaparzone torebki ziół/herbat ekspresowych (np. rumianek). Trzymaj kompres na skórze przez 10-15 minut. Dzięki temu skóra stanie się bardziej miękka co ułatwi wyciskanie zaskórników.
3
Teraz czas na wyciskanie. W celu zmniejszenia się ślizgania palców po skórze wyciskaj wągry przez chustkę bądź gumowe rękawiczki. Delikatnie, z tą samą siłą ściskaj zaskórnika z dwóch stron. Najpierw skieruj nacisk w dół, a następnie w górę dookoła wągra.
4
Jeśli po ok 2 próbach wyciskania zaskórnik nie chce wyjść, należy przestać, ponieważ dalsze wyciskanie może spowodować powstanie siniaków i opuchlizn. W takim wypadku należy powtórzyć czynność 2.
5
Po wyżej wymienionych czynnościach należy odpowiednio zabezpieczyć skórę. Jest wiele sposobów, żeby to zrobić. Można posmarować skórę wcześniej wymieszanym białkiem jajka oraz pozostawić aż do wyschnięcia. Można również nałożyć na skórę lekko podgrzany miód i pozostawić na ok 15 minut. Po każdej z tych czynności należy przemyć skórę ciepłą wodą.
Jak myć twarz, żeby mieć ładną cerę?
Jak pozbyć się zaskórników?
Jak usunąć wągry?
Jak ukryć zaczerwienienia?
Przeczytaj teraz: Jak usunąć wągry?
 4.9/5 (211 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

tttttttt - 2012-04-19
Jak ukryć zaczerwienienia?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub