Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Pisanki > Jak ozdobić pisanki woskiem?
Jak ozdobić pisanki woskiem?

Jak ozdobić pisanki woskiem?

, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (32 ocen)
Oceń 
Ozdabianie jajek woskiem jest starą tradycją słowiańską. Najładniejsze pisanki można zachowywać przez wiele lat dla pamięci przyszłych pokoleń. Poniżej przedstawiam krok po kroku jak ozdobić pisankę woskiem.
Jajka. Najlepiej duże jajka o gładkiej i grubej skorupce. Przed ozdobieniem można je umyć ciepłą wodą z dodatkiem octu winnego., Ołówek, Cieniutki pędzelek do malowania jaj, Wosk, Świeczki, Barwnik żółty, czerwony, czarny, zielony, Słoiki, Plastikowe łyżki, Papierowe ręczniki, Szmatka, Szelak, Papier woskowy
1
Ozdabianie pisanek 1
Barwniki rozrób z wodą według instrukcji na opakowaniu. Do ich zmieszania przydadzą ci się słoiki i plastikowe łyżeczki. Jajka ugotuj na twardo. Możesz zrobić również wydmuszki, jednak skorupki będą wówczas bardzo delikatne i mogą popękać.
2
Ozdabianie pisanek 2
Na jajkach zrób ołówkiem prostą kreskę przechodzącą przez pół jajka. Jeśli się pomylisz to nie używaj gumki, ponieważ później może nie złapać barwnik. Po prostu popraw i zostaw tak jak jest. Dobrze jest jest pracować na piance lub folii bąbelkowej przykrytej ręcznikami papierowymi - wówczas jest mniejsze prawdopodobieństwo, że jajka się potłuką.
3
Ozdabianie pisanek 3
Teraz zrób drugą linię po środku jajka poprowadzoną prostopadle do linii pierwszej. Linie podzielą jajko na cztery równe części. Zrób trzecią linię - powinna przechodzić ona znów w połowie jajka, przecinając pod kątem prostym pozostałe dwie linie. Teraz jajko będzie podzielone na 8 części - po 4 części z każdej strony jajka.
4
Ozdabianie pisanek 4
Zrób małe kropeczki w połowie odległości pomiędzy sąsiadującymi ze sobą liniami a następnie je połącz. W ten sposób zrobisz kolejne linie.
Jak zrobić pisankę - myszkę?
Jak ozdobić pisanki używając gumek recepturek?
Jak dekorować pisanki za pomocą nasion?
Jak zrobić psychodeliczne pisanki?
strona 1 z 3następna >
 4.3/5 (32 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

Baszon - 2013-03-29
Ja mam taki problem, może ktoś już się z tym spotkał. Pisanki już zrobione, leżakują sobie drugi dzień i zaczyna się na nich skraplać woda. Na początku myślałam, że to wilgoć w domu, albo coś się wylało, ale nie. Po obserwacji zauważyłam, że kropelki wody pojawiają się tylko na woskowych pisankach, tych skrobanych już nie. Problem w tym, że woda rozpuszcza barwnik i robią się brzydkie zacieki. Niestety w google pod hasłem "pocenie się jajek" znalazłam nie taką odpowiedź jakiej się spodziewałam.
ja:) - 2012-04-05
Nadzia a świeczki w domu nie masz?
Nadzia - 2012-03-21
Fajne ale nie wiem gdzie mogę kopić wosk
lolek - 2012-03-20
jakie zarombiste
aneta - 2011-04-21
te pisanki sa przesliczne.male dziele sztuki .podziwiam i pozdrawiam.aneta
Robienie wydmuszek i pisanek wielkanocnych jest wspaniałą tradycją, którą warto kultywować. Malowanie jaj sprawia...
Jak zrobić wydmuszkę?
Robienie wydmuszek i pisanek wielkanocnych jest wspaniałą tradycją, którą warto...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub