Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Bóle Głowy > Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?
Jakie są rodzaje bólu głowy i ich objawy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Mało jest ludzi, którzy nigdy nie doświadczyli bólu głowy. Ci wszyscy, których głowa bolała z różnych przyczyn na pewno są pełni zazdrości. A jest to zdecydowana większość naszego społeczeństwa. Przyczyn bólu głowy jest wiele, a należą do nich głównie stress, zmęczenie, hałas czy alkohol. Ale wymieńmy sobie je po kolei i przyjrzyjmy z bliska.
1

Napięciowy ból głowy. Jest to najbardziej powszechny ból głowy. Taki ból potrzebuje czasu, aby się rozwinąć. Ogromny wpływ na ten rodzaj bólu głowy ma stres. Ból głowy spowodowany dużym napięciem emocjonalnym swoje źródło ma w skurczu mięśni. Odczuwasz to jako nadmierne ciśnienie w okolicy oczu oraz w okolicy czoła. Ale tak naprawdę ból może być zlokalizowany w każdej części głowy. Ból głowy może być tępy, cykliczny (jeśli źródło bólu nie zostało poprawnie zlokalizowane). Często, gdy boli Cię głowa jest Ci niedobrze, zwłaszcza jeśli masz depresję lub nękają Cię ciągłe niepokoje. Ten rodzaj bólu dobrze reaguje na leki przeciwbólowe, odpoczynek i zniwelowanie źródła stresu. Często przy napięciowych bólach głowy występują nudności.

2

Ból głowy spowodowany alergią lub pożywieniem. Przy tym rodzaju bólu głowy, często mamy katar, łzawią nam oczy. Przy tych objawach ból głowy dodatkowo urasta i nadaje mu się większą rangę. Alergiczne bóle głowy są sezonowe i często leczy się je lekami antyhistaminowymi. Porozmawiaj ze swoim lekarzem o właściwym doborze leków. Jeden z popularnych dodatków do pożywienia – glutaminian sodu, może powodować bóle głowy u bardzo wrażliwych ludzi. W głowie będzie Ci pulsowało, dodatkowo może wystąpić ból w klatce piersiowej, ból ramion i karku i napięcie w twarzy. Azotyny i azotany w mięsie mogą powodować ostre bóle głowy. A jeśli zjesz swoje ulubione lody zbyt szybko, lub zbyt szybko wypijesz zimny napój (na przykład w gorący dzień lub po wysiłku fizycznym) w niedługim czasie możesz odczuć silny ból głowy. Na szczęście ból ten szybko mija, w momencie, gdy temperatury lodów i ciała się wyrównują.

Co robić gdy boli głowa?
Jak zapobiegać migrenie?
Jak leczyć migrenę oczną?
Jak leczyć meteopatię?
strona 1 z 4następna >
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Czego objawem może być ból głowy?
Powodów bólu głowy może być wiele i choć dokuczliwy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub