Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Sery > Jak zrobić Mozzarellę?
Jak zrobić Mozzarellę?

Jak zrobić Mozzarellę?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Mozzarella wywodzi się z południowych Włoch, jednakże ma wielu zwolenników na całym świecie. Często jest ona składnikiem pizz, lazanii czy innych tradycyjnych włoskich dań. Ser ten słynie ze swojej rozciągliwości po roztopieniu. Jeśli lubisz Mozzarellę spróbuj zrobić ją w domu. Mozzarella sprzedawana w sklepach ma zupełnie inny smak niż świeżo wytworzona. Nie bój się eksperymentować. Zrób swój własny ser!
Co najmniej 8 litrowy garnek (najlepiej ze stali nierdzewnej, nie używaj aluminiowych i żeliwnych garnków), Termometr, Kuchenka mikrofalowa, Mniejsze i większe sitko, Łyżka durszlakowa (z dziurami), 4 litry mleka (najlepiej świeże prosto od krowy, może być także pełne mleko, mleko 2%; nie używaj mleka UHT), 1 tabletka podpuszczki(można ją kupić w hurtowniach mleczarskich bądź specjalistycznych sklepach), Kwasek cytrynowy (2 łyżeczki – 1 będzie dodana do mleka a druga do wody), ½ szklanki wody (rozlejemy ją na 2 części czyli po ¼ szklanki, nie używaj chlorowanej wody, najlepiej mineralną), 1 – 2 łyżeczki soli
1
Garnek z mlekiem
W oddzielnym garnku podgrzej 4 litry mleka do temperatury 10 stopni C. Aby zmierzyć temperaturę mleka użyj termometru spożywczego. Można go kupić w większości sklepów z wyposażeniem do kuchni. Możesz użyć także wcześniej zdezynfekowanego zwykłego termometru.
2
Dodawanie 1
Następnie dodaj 1 łyżeczkę kwasku cytrynowego do ¼ szklanki wody (niechlorowanej). Wymieszaj dokładnie. Przygotuj kolejną ¼ szklanki wody i rozpuść w niej 1 tabletkę podpuszczki. Zrób to starannie, żeby podpuszczka całkowicie rozpuściła się. Możliwe jest wydzielenie się osadu w szklance z podpuszczką.
3
Dodawanie 2
Odstaw mleko z ognia. Upewnij się, że mleko ma 10 stopni i wlej do niego ¼ szklanki wody z rozpuszczonym wcześniej kwaskiem cytrynowym. Wymieszaj. Następnie dodaj 1 łyżeczkę kwasku cytrynowego do garnka z mlekiem. Wymieszaj. Możesz zauważyć jak mleko lekko ścina się.
4
Przygotowywanie mozzarelli 1
Na wolnym ogniu podgrzej mleko do ok. 31-32 stopni C. Zrób to z wyczuciem. Nie śpiesz się. Nie chcemy uzyskać wyższych temperatur mleka, ponieważ póki co nie chcemy go pasteryzować. Jeśli temperatura będzie za niska lub za wysoka mleko nie zrobi się zsiadłe. Zestaw mleko z ognia i przykryj pokrywką. Odstaw je na 15-30 minut.
Jak zrobić ryż z warzywami?
Jak przechowywać mleko?
Jak zrobić smażoną mozzarellę?
Co jeść, żeby mieć zdrowe oczy?
strona 1 z 2następna >
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nasza kuchnia coraz bardziej otwiera się na wpływy zza granicy, a jednym z przejawów tego  stanu rzeczy jest coraz...
Jak zrobić ser ricotta?
Nasza kuchnia coraz bardziej otwiera się na wpływy zza granicy, a jednym z przejawów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub