Tutaj jesteś: Zwierzęta > Koty > Zdrowie Kotów > Jak się opiekować kotką po sterylizacji?
Jak się opiekować kotką po sterylizacji?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Jeśli zdecydowałeś się wysterylizować swoją kotkę powinieneś dowiedzieć się wcześniej, jak opiekować się nią po zabiegu sterylizacji. Właściwa opieka pozwoli uniknąć wszelkich powikłań takich jak np. rozejście szwów czy zainfekowanie rany. Jeśli kotka jest dzika, wówczas można ją wypuścić na wolność dopiero po 7-14 dniach po zabiegu.
1
Zanim zabierzesz kota do domu z lecznicy poczekaj aż się wybudzi z narkozy. Możesz poprosić weterynarza o zastrzyk wybudzający, jednak jest on dodatkowo płatny.
2
Zanim kotka się wybudzi, weź ją na ręce, aby obudziła się przy tobie, a nie na stole pooperacyjnym. Dzięki temu poczuje twój zapach i może być nieco spokojniejsza.
3
Po powrocie do domu połóż kotkę w bezpiecznym dla niej miejscu. Takim miejscem może być rozścielony na podłodze kocyk. Nie kładź kotki na łóżku czy fotelu ponieważ z niego spadnie.
4
Na posłanie kotki połóż stary ręcznik oraz kilka warstw papieru kuchennego. Kotka po narkozie nie kontroluje swoich odruchów i może się zsikać lub zwymiotować. Również z tego powodu nie należy kłaść kota na łóżku.
5
Bądź przy kotce. Może próbować gdzieś iść lub na coś wskoczyć a wówczas może sobie zrobić krzywdę. Jeśli nie masz możliwości przebywania z kotką to włóż ją do zamykanego koszyka. Kotka po wybudzeniu będzie przez dłuższy czas osłabiona i będzie mieć problem ze wzrokiem.
Jak rozpoznać, że kot jest chory?
Jak rozpoznać ruję u kotki?
Jak przeliczać wiek kota na wiek człowieka?
Jak oduczyć kota drapania mebli?
strona 1 z 3następna >
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

janko muzykant - 2014-01-20
do pieca na trzy zdrowaśki
kot - 2012-03-03
Trzeba też kota ogrzewac, np. butelkami z ciepłą wodą. Gdybym tego nie zrobiła to juz pewnie by nie żyła bo przeżywała hipotermię..
Adoptując kotka z schroniska lub kotka znalezionego na ulicy nie jesteśmy nigdy do końca pewni w jego wieku. Poniżej...
Jak rozpoznać wiek kota?
Adoptując kotka z schroniska lub kotka znalezionego na ulicy nie jesteśmy nigdy do...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub