Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Desery > Budynie i Puddingi > Jak zrobić pudding czekoladowy?
Jak zrobić pudding czekoladowy?

Jak zrobić pudding czekoladowy?

, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (10 ocen)
Oceń 
Czekolada – recepta na całe zło i wszystkie troski. Ten najlepszy środek na depresje ma swoich fanów na całym świecie, mali i duzi zajadają się nią zapominając o kaloriach. Pudding czekoladowy stanowi doskonałą propozycję na deser bez względu na okazję. Niewątpliwie dużą zaletą jest niesamowita prostota i szybkość wykonania tej słodkości. Możecie być pewni, że raz przygotowany już zawsze będzie gościł na waszych stołach. Poniżej znajdziecie wskazówki, które pomogą wam w jego przygotowaniu.
1/2 szklanki cukru, 1/3 szklanki + 1 łyżka kakao, 1/8 łyżeczki soli (szczypta), 1/3 szklanki gorącej wody, 30 gram półsłodkiej czekolady drobno posiekanej, Szklanka śmietany, Szklanka mleka, 2,5 łyżki skrobi kukurydzianej, 1,5 łyżeczki ekstraktu z wanilii, bita śmietana
1
Czekolada

Zanim zaczniesz upewnij się że masz odpowiednie miseczki średniej wielkości, które byłyby odpowiednie na pudding (wielkości około 200 - 250 ml). W dużym rondelku zmieszaj z sobą cukier, kakao i sól. Stopniowo dodawaj gorącej wody ciągle mieszając aż zrobi się gładka pasta. Rondelek z kakao postaw na ogniu i doprowadź do wrzenia cały czas mieszając. Jak zacznie się gotować to ściągnij z ognia i dodaj drobno posiekaną lub startą na tarce czekoladę.

2
Pudding czekoladowy
Zmieszaj ze sobą szklankę śmietany i szklankę mleka. Odlej do osobnego naczynia 1/4 szklanki śmietanowego mleka. Resztę (1 i 3/4 szklanki) stopniowo wlewaj do masy czekoladowej cały czas mieszając.

Do pozostałej części śmietanowego mleka (1/4 szklanki) dodaj skrobię kukurydzianą i zmiksuj na gładką masę. Teraz część ze skrobią wlej do czekolady i dokładnie wymieszaj.
3
Robienie puddingu
Połóż rondelek na ogniu i ciągle mieszaj. Im dłużej masa będzie się podgrzewać tym bardziej odparuje z niej woda a masa będzie gęstnieć.
4
Gęstniejąca czekolada
Jak już masa czekoladowa zgęstnieje zmniejsz ogień na maksymalnie mały i gotuj przez minutę. Cały czas mieszaj, aby czekolada się od spodu nie przypaliła.
5
Czekolada na pudding
Po minucie ściągnij czekoladę z ognia, dodaj do niej 1,5 łyżeczki wanilii i dokładnie wymieszaj.
6
Pudding czekoladowy
Przelej pudding do małych miseczek. Przykryj je plastikowymi workami, aby nie utworzył się na wierzchu kożuch. Schładzaj w lodówce co najmniej 2 godziny przed podaniem. Pudding można przechowywać 2 dni od czasu przygotowania.
7
Pudding z bitą śmietaną
Pudding podawaj z bitą śmietaną. Smacznego
Jak zrobić zapiekankę z cukinii i ziemniaków?
Jak zrobić pieczone ziemniaki z warzywami?
Jak zrobić cheeseburgera na grillu?
Jak zrobić pilaw?
 4.6/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Kuchnieswiata - 2011-12-21
do Disco: wszystkie składniki przemnóż przez 2,3 tj.
1/2*2,3= ok 1,15 szklanki cukru
1/3*2,3= ok 0,8 szklanki + 1*2,3= 2,3 łyżka kakao
itd.
Disco - 2011-12-20
jak zrobić 14 porcji?
Kuchnieswiata - 2011-12-05
około 3 szklanek - po rozdzieleniu do małych miseczek będzie to ok 6 porcji
abezda - 2011-12-04
ile porcji z tego wyjdzie?
Ciasto to nie jest prawdziwym sernikiem z jagodami, jednak ta nazwa do niego najbardziej pasuje. Składa się z ciasta...
Jak zrobić sernik z jagodami?
Ciasto to nie jest prawdziwym sernikiem z jagodami, jednak ta nazwa do niego najbardziej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub