Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak rozpoznać chorobę nerek?

Jak rozpoznać chorobę nerek?

, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (23 ocen)
Oceń 
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma problem z nerkami, ponieważ pierwsze objawy mogą być bardzo subtelne. Może minąć wiele lat zanim choroba się rozwinie do przewlekłej choroby nerek lub nawet do niewydolności schyłkowej, którą trzeba leczyć już dializami lub przeszczepem nerek. Wiedza jest siłą, zatem nawet jeśli jesteś zdrowy powinieneś poznać objawy chorób nerek, aby móc w razie choroby szybko zareagować i zacząć się leczyć. Jeśli ty, lub ktoś znajomy ma jeden lub kilka z poniższych objawów, należy niezwłocznie udać się do lekarza rodzinnego i przeprowadzić badania krwi i moczu. Pamiętaj, że wiele z poniższych symptomów może być spowodowane czymś innym, niż chorobą nerek. Jedynym sposobem, aby poznać przyczynę objawów jest skonsultowanie się ze swoim lekarzem.
1

Zmiany w moczu

Nerki odpowiedzialne są za powstawanie moczu, zatem wszelkie zmiany w moczu mogą być spowodowane chorobą nerek. Przykładowo:

- Budzisz się w nocy i idziesz do łazienki oddać mocz.

- Mocz może być pienisty (spowodowane to jest białkiem w moczu, które jest w nim nieobecne przy zdrowych nerkach).

- Oddajesz mocz częściej niż zazwyczaj lub w większej ilości (wielomocz, poliuria). Mocz jest rzadki, blady i prawie przezroczysty.

- Oddajesz mocz rzadziej lub w mniejszej ilości niż zwykle (skąpomocz oliguria). Mocz jest gęsty i ma ciemny kolor.

- Mocz może zawierać krew - jest ciemnobrunatny lub czerwony. Krwinki czerwone w moczu oznaczają, że nerki są uszkodzone.

- Odczuwasz parcie na pęcherz lub masz problemy z oddawaniem moczu.

- Odczuwasz ból lub pieczenie przy oddawaniu moczu (zwykle to zakażenie dróg moczowych).

2

Opuchlizna i obrzęki

Gdy nerki są chore wówczas nie radzą sobie z odfiltrowaniem i regulacją poziomu wody w organizmie człowieka. Wówczas dochodzi do zatrzymania wody co odzwierciedlają obrzęki na nogach, kostkach, stopach, twarzy i/lub rękach.

Jak zbadać nerki?
Jak odetkać zatkany nos?
Jak obniżyć ciśnienie krwi domowymi sposobami?
Jak leczyć suchy kaszel?
strona 1 z 3następna >
 3.1/5 (23 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

bbb - 2014-11-18
hahahah jakbym latala do lekarza z kazda ta dolegliwoscia to nie mialabym czasu na nic innego ,,, opamietajmy sie troche z tym samodiagnozowaniem ,,,,
Majka - 2014-11-18
idziesz do lekarza. i jak człowiek ma rozpoznać - mówisz boli cię cewka, ciągle sikasz, w badaniu na mocz masz białko, masz śluz, mocz jest mocno barwiony a winien być jasny - a lekarz nic ci nie dolega tylko Pani udaje że jest chora...przecież lekarz nawet nic nie widzi - prosto ślepy.
Chris - 2014-11-18
Wielotorbielowatosc nerek to bardzo powazna choroba. Jest to choroba dziedziczna. Niestedy, na dzien dzisiejszy nie ma na nia stutecznego lekarstwa :( Obok zmian w nerkach, u chorych z ADPKD stwierdza się:
torbiele wątroby, czesto bezobjawowe
torbiele śledziony, trzustki i płuc (rzadziej)
tętniaki tętnic podstawy mózgu
wypadanie płatka zastawki mitralnej lub inne zastawkowe wady serca (niedomykalność zastawki mitralnej, niedomykalność zastawki trójdzielnej)
tętniaki aorty
uchyłkowatość jelita grubego
przepukliny brzuszne.

Najczęstszymi powikłaniami prowadzącymi do zgonu pacjenta są nadciśnienie tętnicze i jego następstwa, udar mózgu spowodowany pęknięciem tętniaka i zakażenia dróg moczowych.

Zdrowa nerka jest wielkosci zacisnietej pięści i wazy okolo 150 gram. Nerka z torbielami (cystami), i nie mam tu na mysli 3-4 czy 5 cyst, ale np 60 i wiecej na jednej nerce, moze dojsc do wielkosci pilki futbolowej (takiej jak w futbolu amerykanskim) i wazyc nawet okolo 3 kilogramow :(
<p>Dla pacjentów cierpiących na nawrót kamicy nerkowej, pocieszającym będzie fakt, iż podczas badań naukowych ustalono,...
Jak pozbyć się kamieni nerkowych?
Dla pacjentów cierpiących na nawrót kamicy nerkowej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub