Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak rozpoznać chorobę nerek?
Jak rozpoznać chorobę nerek?

Jak rozpoznać chorobę nerek?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (10 ocen)
Oceń 
Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma problem z nerkami, ponieważ pierwsze objawy mogą być bardzo subtelne. Może minąć wiele lat zanim choroba się rozwinie do przewlekłej choroby nerek lub nawet do niewydolności schyłkowej, którą trzeba leczyć już dializami lub przeszczepem nerek. Wiedza jest siłą, zatem nawet jeśli jesteś zdrowy powinieneś poznać objawy chorób nerek, aby móc w razie choroby szybko zareagować i zacząć się leczyć. Jeśli ty, lub ktoś znajomy ma jeden lub kilka z poniższych objawów, należy niezwłocznie udać się do lekarza rodzinnego i przeprowadzić badania krwi i moczu. Pamiętaj, że wiele z poniższych symptomów może być spowodowane czymś innym, niż chorobą nerek. Jedynym sposobem, aby poznać przyczynę objawów jest skonsultowanie się ze swoim lekarzem.
1

Zmiany w moczu

Nerki odpowiedzialne są za powstawanie moczu, zatem wszelkie zmiany w moczu mogą być spowodowane chorobą nerek. Przykładowo:

- Budzisz się w nocy i idziesz do łazienki oddać mocz.

- Mocz może być pienisty (spowodowane to jest białkiem w moczu, które jest w nim nieobecne przy zdrowych nerkach).

- Oddajesz mocz częściej niż zazwyczaj lub w większej ilości (wielomocz, poliuria). Mocz jest rzadki, blady i prawie przezroczysty.

- Oddajesz mocz rzadziej lub w mniejszej ilości niż zwykle (skąpomocz oliguria). Mocz jest gęsty i ma ciemny kolor.

- Mocz może zawierać krew - jest ciemnobrunatny lub czerwony. Krwinki czerwone w moczu oznaczają, że nerki są uszkodzone.

- Odczuwasz parcie na pęcherz lub masz problemy z oddawaniem moczu.

- Odczuwasz ból lub pieczenie przy oddawaniu moczu (zwykle to zakażenie dróg moczowych).

2

Opuchlizna i obrzęki

Gdy nerki są chore wówczas nie radzą sobie z odfiltrowaniem i regulacją poziomu wody w organizmie człowieka. Wówczas dochodzi do zatrzymania wody co odzwierciedlają obrzęki na nogach, kostkach, stopach, twarzy i/lub rękach.

Jak leczyć opuchliznę nóg?
Sposoby na siniaki i stłuczenia
Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?
Jak leczyć zatrucie alkoholowe?
strona 1 z 3następna >
 3.2/5 (10 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Infekcje nerek, są dosyć często przypadłością. Niejednokrotnie, problem przyjmuje dość poważne rozmiary, ponieważ...
Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?
Infekcje nerek, są dosyć często przypadłością. Niejednokrotnie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub