Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie Mężczyzny > Jak zapobiec prostacie?
Jak zapobiec prostacie?

Jak zapobiec prostacie?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (13 ocen)
Oceń 
Prostata zaczyna się powiększać u większości mężczyzn po przekroczeniu 50 roku życia. Powiększona prostata może utrudniać oddawanie moczu co objawia się ciągłym parciem na pęcherz, problemami z utrzymaniem moczu oraz oddawanie go w bardzo małej ilości. Prostacie można jednak zapobiegać. Jak to zrobić?
1
Chodź regularnie, co najmniej raz w roku na badania prostaty. Badania te powinni wykonywać mężczyźni, którzy skończyli 50 lat. W przypadku gdy w twojej rodzinie pojawił się rak prostaty, badania takie należy zacząć wykonywać regularnie od 45 roku życia.
2
Aby zapobiegać rozrostowi prostaty jedz mniej nabiału oraz przetworzonych węglowodanów niż zwykle.
3
Sugeruje się również spożywanie dużej ilości produktów zawierających izoflawony, które zapobiegają wszelkim chorobom prostaty. Izoflawony można znaleźć w produktach sojowych.
4
Upewnij się, że dostarczasz organizmowi odpowiednią ilość cynku. Źródłami cynku są ryby, skorupiaki, pestki dyni, ziarna zbóż, jajka, odtłuszczone mleko, mięso, warzywa korzeniowe).
5
Jedz produkty zawierające beta karoten, witaminy C i E, flawonoidy, błonnik, magnez i kwasy tłuszczowe.
6
Aby zapobiec rozrostowi prostaty jedz produkty zwierające kwas glutaminowy (znajduje się w orzechach, soczewicy i kukurydzy).
7
Unikaj napojów z kofeiną - czarnej herbaty, kawy, coca-coli, czekolady, kakao i napojów energetyzujących.
8
Popraw ukrwienie prostaty poprzez codzienne zimno-ciepłe nasiadówki.
9
Joga
Aby lepiej ukrwić prostatę możesz wykonywać ćwiczenia jogi. Połóż się na ziemi na plecach, ręce połóż obok siebie wzdłuż tułowia. Teraz przyciągnij stopy jak najbliżej pośladków równocześnie rozkładając kolana na boki. Stopy złącz ze sobą podeszwami. Pozostań w tej pozycji około 5 minut.

(na zdjęciu obok jest kobieta, jednak chodzi o dokładne przedstawienie pozycji)
10
Raz dziennie pij łyżkę oleju lnianego. Pomoże to uchronić cię przez przerostem prostaty oraz zwalczy objawy jej zapalenia.
Jak przyspieszyć okres?
Jak założyć tampon z aplikatorem?
Jak leczyć czkawkę?
Jak pozbyć się wszy?
 3.6/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

wow - 2014-10-13
I prostacie też sobie zapobiegnę!!! :D
Wystarczy jeden nieostrożny łyk lub kęs, by przez długi czas cierpieć z powodu poparzonego podniebienia, języka czy...
Jak złagodzić poparzenie podniebienia?
Wystarczy jeden nieostrożny łyk lub kęs, by przez długi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub