Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć pokrzywkę?
Jak leczyć pokrzywkę?

Jak leczyć pokrzywkę?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
Pokrzywka jest rodzajem swędzącej wysypki i zwykle wywołana jest przez reakcję alergiczną. Pokrzywki można uniknąć poprzez eliminowanie czynnika ją wywołującego. W przypadku wystąpienia wysypki możemy ją leczyć i łagodzić swędzenie poprzez:
1

Aloes

Wysypkę należy smarować miąższem z liści aloesu. Aloes działa łagodząco i łagodzi objawy pokrzywki.

2

Zioła do picia

Pokrzywkę złagodzi również picie 2 razy dziennie naparu z pokrzywy, jeżówki, marchewnika anyżkowego czy prawoślazu lekarskiego.

3

Przemywanie ziołami

Skórę przemywaj naparem z rumianku lub kwiatu bzu czarnego.

4

Kremy

Na swędzącą wysypkę pomoże krem z nagietka lekarskiego, bzu czarnego czy babki zwyczajnej.

5

Kąpiele

W przypadku wystąpienia pokrzywki bierz codziennie kąpiel z dodatkiem kilku łyżek sody oczyszczonej. Zamiast sody możesz również dodać 10 szklanek octu.

6

Ocet

Wykwity przemywaj wacikiem nasączonym octem zmieszanym z wodą (1:1). Ocet złagodzi swędzenie poprzez nadaniu skórze kwaśnego odczynu.

7

Ogórek

Sok ze świeżego ogórka lub plastry ogórka przyłożone do wysypki złagodzą swędzenie.

8

Olej arganowy

Wcieranie w chorobowo zmienione miejsca oleju arganowego (do kupienia tutaj) przyniesie szybką ulgę i pomoże skutecznie pozbyć się pokrzywki.

9

Powracająca pokrzywka

Aby jej zapobiegać musisz ustalić czynnik ją wywołujący i go unikać. Aby ustalić co wywołuje pokrzywkę zapisuj zawsze co jesz i co robisz. Z czasem można ustalić co wywołuje wysypkę.

Domowe sposoby na atopowe zapalenie skóry
Jak zminimalizować alergię na sierść kotów?
Jak leczyć pokrzywkę alergiczną?
Jak naturalnie leczyć katar sienny?
Ostrzeżenia
  • Jeśli wysypka pojawiła się w gardle czy jamie ustnej to natychmiast udaj się do lekarza.
  • Udaj się niezwłocznie do lekarza w przypadku gdy masz skrócony oddech lub przyspieszone tętno.
  • Jeśli wysypka pojawiła się po przyjęciu leku również natychmiast udaj się do lekarza.
Wskazówki
  • Jeśli wysypka utrzymuje się dłużej niż 1 dzień lub powraca co jakiś czas to skonsultuj się z lekarzem.
  • Karmienie niemowlaków piersią pomaga zapobiec alergiom wywołującym pokrzywkę. Jeśli istnieje taka możliwość to dziecko powinno być karmione piersią około roku czasu.
Przeczytaj teraz: Jak leczyć zatoki?
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub alergii - na skutek stanu zapalnego...
Jak oczyścić zatoki?
Nieżyt nosa oraz zatkane zatoki mogą pojawić się w wyniku grypy, przeziębienia lub...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub