Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Alergie > Jak leczyć pokrzywkę?
Jak leczyć pokrzywkę?

Jak leczyć pokrzywkę?

, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
Pokrzywka jest rodzajem swędzącej wysypki i zwykle wywołana jest przez reakcję alergiczną. Pokrzywki można uniknąć poprzez eliminowanie czynnika ją wywołującego. W przypadku wystąpienia wysypki możemy ją leczyć i łagodzić swędzenie poprzez:
1

Aloes

Wysypkę należy smarować miąższem z liści aloesu. Aloes działa łagodząco i łagodzi objawy pokrzywki.

2

Zioła do picia

Pokrzywkę złagodzi również picie 2 razy dziennie naparu z pokrzywy, jeżówki, marchewnika anyżkowego czy prawoślazu lekarskiego.

3

Przemywanie ziołami

Skórę przemywaj naparem z rumianku lub kwiatu bzu czarnego.

4

Kremy

Na swędzącą wysypkę pomoże krem z nagietka lekarskiego, bzu czarnego czy babki zwyczajnej.

5

Kąpiele

W przypadku wystąpienia pokrzywki bierz codziennie kąpiel z dodatkiem kilku łyżek sody oczyszczonej. Zamiast sody możesz również dodać 10 szklanek octu.

6

Ocet

Wykwity przemywaj wacikiem nasączonym octem zmieszanym z wodą (1:1). Ocet złagodzi swędzenie poprzez nadaniu skórze kwaśnego odczynu.

7

Ogórek

Sok ze świeżego ogórka lub plastry ogórka przyłożone do wysypki złagodzą swędzenie.

8

Olej arganowy

Wcieranie w chorobowo zmienione miejsca oleju arganowego (do kupienia tutaj) przyniesie szybką ulgę i pomoże skutecznie pozbyć się pokrzywki.

9

Powracająca pokrzywka

Aby jej zapobiegać musisz ustalić czynnik ją wywołujący i go unikać. Aby ustalić co wywołuje pokrzywkę zapisuj zawsze co jesz i co robisz. Z czasem można ustalić co wywołuje wysypkę.

Jak oczyścić zatoki?
Jak zminimalizować alergię na sierść kotów?
Jak stosować olejek pichtowy?
Jak rozpoznać astmę?
Ostrzeżenia
  • Jeśli wysypka pojawiła się w gardle czy jamie ustnej to natychmiast udaj się do lekarza.
  • Udaj się niezwłocznie do lekarza w przypadku gdy masz skrócony oddech lub przyspieszone tętno.
  • Jeśli wysypka pojawiła się po przyjęciu leku również natychmiast udaj się do lekarza.
Wskazówki
  • Jeśli wysypka utrzymuje się dłużej niż 1 dzień lub powraca co jakiś czas to skonsultuj się z lekarzem.
  • Karmienie niemowlaków piersią pomaga zapobiec alergiom wywołującym pokrzywkę. Jeśli istnieje taka możliwość to dziecko powinno być karmione piersią około roku czasu.
 4.9/5 (241 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki trwale uniemożliwia jakiekolwiek...
Domowe sposoby na katar
Nie ma nic bardziej denerwującego niż katar. Ciągłe przytykanie do nosa chusteczki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub