Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jak prawidłowo zaparzyć zieloną herbatę?

Jak prawidłowo zaparzyć zieloną herbatę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Zielona herbata ma zbawienny wpływ na nasz organizm. Zapobiega nowotworom oraz ma właściwości pobudzające jaki i lecznicze. Jest kilka rodzajów herbaty i każdy z nich inaczej należy zaparzać. W tym artykule znajdziesz radę jak przygotować zieloną herbatę, tak aby nie straciła swoim właściwości. Jest to dość proste jednak wymaga pewnej codziennej dyscypliny.
zielona herbata (najlepiej sypana), sitko do parzenia herbaty (najlepiej zamykane)
1
Najpierw odmierz odpowiednią ilość zielonej herbaty i włóż ją do sitka. Jest wiele rodzajów sitek. Najlepiej zaopatrzyć się w sitko zamykane, żeby nie mieć problemów z odcedzaniem fusów. Takie sitko można kupić w IKEI.
2
Czas zagotować wodę. Woda powinna zostać podgrzana do temperatury między 70 - 80 stopni. Dzięki temu herbata nie straci swoich właściwości. Woda ma ok 80 stopni gdy pojawią się pierwsze bąbelki, jednak nie dojdzie do wrzenia.
3
Następnie włóż sitko z herbatą do kubka. Zalej ją podgrzaną wodą. Sitko z herbatą powinno być w gorącej wodzie od 2 do 3 minut. W przeciwnym wypadku herbata stanie się gorzka.
4
Po określonym czasie wyjmij herbatę z kubka. Odczekaj kilka chwil, żeby herbata odrobinę ostygła i możesz zacząć ją pić. Jeśli herbata zbyt długo przebywała w wodzie i przez to stała się gorzka możesz dodać do niej odrobinę cukru.
W jaki sposób parzyć zieloną herbatę?
Herbata na stres
Jak błyskawicznie zrobić ice tea?
Jak jeść pałeczkami?
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

glinka - 2012-02-04
Oj, za dużo roboty z tym parzeniem zielonej herbaty w imbryczku. Owszem, piję zieloną herbatę, najczęściej z prażonym ryżem, polecam za to Irvinga, ponieważ na opakowaniu mam dokładne informacje o czasie, jaki jest potrzebny do zaparzenia, oraz o temperaturze wody do zaparzania.
Kama - 2011-03-16
Uwielbiam zieloną herbatę, najbardziej wchodzi mi herbata dilmah sencha green tea bo ma delikatny i taki dość charakterystyczny smak :)
Pochodzenie zielonej i czarnej herbaty jest takie same jednak różni je proces przetwarzania. W przeciwieństwie od...
15 zalet zielonej herbaty
Pochodzenie zielonej i czarnej herbaty jest takie same jednak różni je proces przetwarzania...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub