Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Drinki, Napoje, Koktajle, Alkohole > Herbata > Jaka herbata jest najzdrowsza - herbata czarna czy zielona?
Jaka herbata jest najzdrowsza - herbata czarna czy zielona?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Nikt nie wyobraża sobie śniadania bez herbaty. Popołudniowe ciasto trzeba czymś popić. Tutaj pojawia się pytanie. Czy herbata ma dobry wpływ na nasz organizm oraz jaki rodzaj najlepiej nam służy?
herbata
1
Herbata korzystna jest dla zdrowia tylko i wyłącznie wtedy gdy spożywamy ją z umiarem, gdyż zbyt częste jej popijanie może mieć negatywne skutki. Napój ten ma pozytywny wpływ na układ krążenia, odżywia mózg oraz serce a także odpręża układ nerwowy.
2
Zielona herbata.

Z całej „rodziny” herbat ma najbardziej pozytywny wpływ na nasz organizm, gdyż zawiera w sobie 80 elementów dla nas niezbędnych. Napój ten wzmacnia zęby, oczyszcza krew oraz pory naszej skóry. Ma ona rewelacyjny wpływ na zwalczanie kamieni na nerkach czy wątrobie, oraz posiada właściwości bakteriobójcze. Pamiętajmy jednak , że należy pić ją tylko słabo parzoną, gdyż w przeciwnym razie podrażnia ona układ pokarmowy.
3
Czarna herbata.

Ma ona gorszy wpływ na organizm, gdyż zawiera tzw. substancje garbnikowe, które wysuszają układ pokarmowy. Aby zlikwidować ten efekt uboczny przy jej parzeniu należy dodać do naparu jeden liść laurowy, który nada mu ciekawy aromat oraz zlikwiduje „szkodliwe” substancje.
4
Herbaty należy pić świeżo zaparzone, gdyż tylko wtedy nasycają nas energią. Poza tym, napój który stoi na stole kilka godzin traci swoje walory smakowe. Pamiętajmy, że warto zachować umiar słodzeniu, gdyż podwyższa to poziom kalorii w napoju.
Jak błyskawicznie zrobić ice tea?
Jak ozdobić lustro muszlami?
Jak zrobić mrożoną herbatę z cytryną i miętą?
Jak parzyć herbatę Rooibos?
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

ferris85 - 2012-04-23

Herbata wcale nie jest taka zdrowa, a zwłaszcza czarna! Skąd Wy macie takie informacje??

पॉल - 2012-04-23
ja lubie zielona herbate oraz yerba mate czarna tylko lisciasta ale picie czarnej z cytryną to zło
sylwanna - 2012-02-04
Każda herbata jest zdrowa. Kropka. Dla mnie najzdrowsza jest zielona herbata, bo akurat taką piję, z dodatkiem alg morskich, w postaci sea detox Irvinga. Lubię też białą z dodatkami czy czarną z cytryną.
Julianeczka - 2011-04-05
Ja myślę że herbata ogólnie jest zdrowa i nie powinno jej się kalsyfikowac w taki sposób. Ja osobiście na przykład lubie earl grey:) ta nuta bergamoty po prostu mnie zniewala :) A ostatnio odkryłam że taki wybór może sugerować że jestem osobą która jest dość poukładana. Przynajmniej tak pokazuje strona klubu miłosników dobrej herbaty dilmah :)
Lubisz napić się dobrej herbaty? Nie wiesz jaka jest odpowiednia dla Ciebie? Przeprowadzę was po świecie herbat i...
Rodzaje herbat i ich właściwości
Lubisz napić się dobrej herbaty? Nie wiesz jaka jest...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub