Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?
Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?

Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Ten pyszny wypiek swym wyglądem i smakiem będzie kusił każdego. Nie jest trudny w wykonaniu, wspaniały w smaku, rodzina będzie zachwycona gdy podasz do popołudniowej kawy lub herbaty.
8 jajek, 1 kostka margaryny, 1 i ½ szklanki mąki, ½ szklanki mąki kartoflanki, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki ciemnego kakao, 3 łyżki oliwy, ¾ szklanki cukru, biała polewa do ciast
1
Wysmaruj formę do gotowania masłem i posyp bułką tartą.
2
Wymieszaj mąkę i mąkę kartoflankę z proszkiem do pieczenia. Do naczynia włóż masło ,cukier i miksuj dodając jajka i wymieszaną mąkę. Gdy ciasto będzie pulchne dodaj oliwę i wymieszaj.
3
Podziel ciasto na trzy części. Jedną część wymieszaj z kakao. Do formy włóż jedną część białego ciasta na to ciemną i następnie białą. W ciasto wbij kilka razy widelec. Zamknij formę.
4
W większym naczyniu zagotuj wodę. Do gotującej wody włóż formę z ciastem, wszystko przykryj pokrywką. Gotuj babkę na wolnym ogniu ale tak abyś słyszała bulgotanie wody przez 1 godzinę i 10 minut.
5
Wyciągnij formę z wody i otwórz wieczko. Poczekaj chwilę aż odparuje, przewróć babkę do góry dnem i wyciągnij z formy. Po ostygnięciu ciasta przygotuj polewę wg przepisu i udekoruj.
Wskazówki
  • W czasie gotowania babki woda może sięgać tylko do połowy formy, tak aby nie pływała.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wielkanoc tuż tuż zatem pora na świąteczne wypieki. Poniżej przedstawiam stary przepis mojej mamy na biszkoptową babkę.
Jak zrobić babkę biszkoptową?
Wielkanoc tuż tuż zatem pora na świąteczne wypieki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub