Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?

Jak zrobić gotowaną babkę marmurkową?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Ten pyszny wypiek swym wyglądem i smakiem będzie kusił każdego. Nie jest trudny w wykonaniu, wspaniały w smaku, rodzina będzie zachwycona gdy podasz do popołudniowej kawy lub herbaty.
8 jajek, 1 kostka margaryny, 1 i ½ szklanki mąki, ½ szklanki mąki kartoflanki, 3 łyżeczki proszku do pieczenia, 2 łyżki ciemnego kakao, 3 łyżki oliwy, ¾ szklanki cukru, biała polewa do ciast
1
Wysmaruj formę do gotowania masłem i posyp bułką tartą.
2
Wymieszaj mąkę i mąkę kartoflankę z proszkiem do pieczenia. Do naczynia włóż masło ,cukier i miksuj dodając jajka i wymieszaną mąkę. Gdy ciasto będzie pulchne dodaj oliwę i wymieszaj.
3
Podziel ciasto na trzy części. Jedną część wymieszaj z kakao. Do formy włóż jedną część białego ciasta na to ciemną i następnie białą. W ciasto wbij kilka razy widelec. Zamknij formę.
4
W większym naczyniu zagotuj wodę. Do gotującej wody włóż formę z ciastem, wszystko przykryj pokrywką. Gotuj babkę na wolnym ogniu ale tak abyś słyszała bulgotanie wody przez 1 godzinę i 10 minut.
5
Wyciągnij formę z wody i otwórz wieczko. Poczekaj chwilę aż odparuje, przewróć babkę do góry dnem i wyciągnij z formy. Po ostygnięciu ciasta przygotuj polewę wg przepisu i udekoruj.
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić bezy?
Jak zrobić lukier?
Jak zrobić burrito?
Wskazówki
  • W czasie gotowania babki woda może sięgać tylko do połowy formy, tak aby nie pływała.
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeżeli chcesz zrobić babkę, która zaskoczy wszystkich, a przy okazji długo utrzymuje swoją świeżość, ten artykuł jest...
Jak zrobić babkę z majonezu?
Jeżeli chcesz zrobić babkę, która zaskoczy wszystkich, a przy okazji długo utrzymuje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub