Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Szybkie i proste dania > Jak zrobić ser pleśniowy w cieście francuskim?
Jak zrobić ser pleśniowy w cieście francuskim?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Połączenie sera pleśniowego i francuskiego ciasta jest bardzo eleganckie, a przy tym tak proste w wykonaniu, że poradzi sobie z nim każdy. Smak dobrze jest ożywić np. suszonym pomidorkiem włożonym do środka. Można też dorzucić nieco szynki drobiowe, ogórka konserwowego itd. Możliwości są wielkie. Poniżej przedstawiam podstawowy przepis, który można urozmaicać według własnego uznania. Danie to polecam szczególnie Panom, którzy chcą zaskoczyć partnerki w dniu urodzin, dnia kobiet lub Walentynek. Przygotowanie dania zajmuje ok. 1 godziny.
Płat francuskiego ciasta (może być kupnego), jeden ser camembert (najlepiej bez dodatków, ewentualnie z ziołami), pomidory, świeże lub suszone
1
Ciasto francuskie jest bardzo trudne do wykonania w domu, dlatego wspomożemy się płatem kupnego, gotowego ciasta. W marketach nabędziemy je w cenie kilku złotych, najlepiej wybierać te z lodówki, a nie z zamrażalnika, w ten sposób jeszcze bardziej skrócimy czas przygotowania, ponieważ nie będzie trzeba czekać na rozmrożenie ciasta.
2
Zaopatrzmy się także w krążek sera pleśniowego typu camembert (jeśli wolimy bardziej wyraziste smaki, można użyć sera typu niebieski lazur, pokruszonego i pomieszanego z gęstą śmietanką). Jeśli jesteśmy amatorami mocnego serowego smaku, możemy użyć więcej sera, właściwie tyle ile nam się zmieści na kawałek ciasta, tak żebyśmy mogli złączyć jego brzegi.
3
Szykujemy także wszelkiego rodzaju dodatki, świetnie pasuje pomidor – można użyć zarówno świeżego jak i suszonego, kroimy go w kostkę i dokładamy do naszej kieszonki. Dodatek pomidora sprawi, że pasztecik będzie bardziej soczysty.
4
Bardzo dobrym dodatkiem, będzie też podsmażony kurczak pokrojony w kosteczkę i przyprawiony według uznania.
5
Płat ciasta dzielimy na spore kwadraty. Każdy kwadrat możemy posmarować odrobiną majonezu i ketchupu, oraz przyprawić ulubionymi ziołami, np. bazylią lub oregano. Na każdym z kwadratów układamy porcję sera i wybranych dodatków. Ciasto składamy w koperty i dobrze sklejamy jej brzegi. Wierzch gotowego pasztecika można posmarować rozbełtanym białkiem kurzego jajka, co zapewni złocistą skórkę , która powstanie podczas pieczenia.
6
Pieczemy ok. 20 min. W temperaturze 160 stopni.
Jak smażyć kurki?
Jak zrobić masę marcepanową?
Jak zrobić prażone wiórki kokosowe?
Jak zrobić twaróg domowy?
Ostrzeżenia
  • Dla porządku należy zaznaczyć też, że jest to potrawa wysoce kaloryczna, ale warta godzinki dodatkowych ćwiczeń.
  • Jeśli natomiast nie dbamy o kalorie, możemy przygotować do potrawy sos czosnkowy, który świetnie się wkomponuje.
Wskazówki
  • Jako dodatki świetnie sprawdzają się frytki i wszelkiego rodzaju Salaty.
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Sero - 2011-03-16
Uwielbiam sery bo to po prostu poezja jak ich smak rozchodzi się po podniebieniu :) Polecam poczytac o tym na blogu klubu miłosników dobrej herbaty gdzie przytaczane są opisy różnego rodzaju połączeń sera z herbatą na przykład :) Myślę że tutaj fajnie się to uzupełnia smakowo.
Przepis na pyszne, mleczne toffi. Można używać go jako dodatku do ciastek i deserów lub schłodzić, pokruszyć i...
Jak zrobić toffi?
Przepis na pyszne, mleczne toffi. Można używać go jako dodatku do ciastek i deserów...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub