Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Zdrowa Żywność > Inne zdrowe przepisy > Jak posadzić rzeżuchę?
Jak posadzić rzeżuchę?

Jak posadzić rzeżuchę?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Rzeżucha jest już tradycyjną ozdobą wielkanocnego stołu w Polsce. Jej zieleń i świeżość podkreśla wiosenny okres. Można ją ściąć i użyć jako posłania dla wielkanocnych jajek. Można też pozostawić ją jako zieloną łączkę i poukładać na niej jajka przepiórcze, słodkie jajeczka z czekolady lub cukrowego baranka. Niektórzy też cenią sobie dość mocny smak rzeżuchy który idealnie komponuje się w różnego rodzaju kanapkach.
8
Rzeżuchę ustawiamy na Wielkanocnym stole, aby nieco ubarwić talerzyk możemy postawić na łączce cukrowego baranka, wysypać kilka czekoladowych jajeczek w kolorowych sreberkach, lub ustawić czekoladowego zajączka lub kurczaczka.
Bardzo ładnie wyglądają też jajeczka przepiórcze, poukładane na rzeżuszce.
Roślinkę możemy wykorzystać do potraw świątecznych lub do ich ozdoby. Możemy "skosić" listki nożyczkami i ułożyć niczym wygodne posłanie dla gotowanych jaj.
9
Jeśli sami nie przepadamy za smakiem tej zieleniny, po świętach podarujmy nasz talerz komuś posiadającemu królika miniaturkę. Uszaty na pewno będzie zachwycony i sam się zajmie "koszeniem", co ogołoci łączkę w zaledwie kilka minut.
Jak zrobić jajka po szkocku?
Jak zrobić czekoladowe jajka w skorupkach?
Jak posiać rzeżuchę?
Dlaczego warto jeść orzechy brazylijskie?
Wskazówki
  • Rzeżucha jest bogata w witaminy A, B2, C, PP i E, podobno jest znakomitym środkiem przeciwko łysieniu.
  • Jej nadmiar natomiast może działać moczopędnie, nie należy więc przesadzać, choć trzeba przyznać, że chyba trudno zjeść na raz więcej rzeżuchy.
< poprzedniastrona 2 z 2
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli lubisz robić rzeczy z papieru, to poniższa pisanka wielkanocna jest dla ciebie! To jajko wielkanocne wykonane...
Jak zrobić pisankę florystyczną?
Jeśli lubisz robić rzeczy z papieru, to poniższa pisanka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub