Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Sprzęt do Ćwiczeń > Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?
Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Jak ćwiczyć na piłce gimnastycznej?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (6 ocen)
Oceń 
Ćwiczenia z piłką gimnastyczną są jednymi z najprzyjemniejszych. Zarazem są to ćwiczenia bardzo skuteczne. Mało jest akcesoriów do ćwiczeń, które działają tak skutecznie na wszystkie partie ciała. Gorąco polecam piłkę gimnastyczną. Poniżej przedstawiam zestaw podstawowych ćwiczeń na niektóre partie ciała. Wystarczy spędzić z piłką gimnastyczną kilka dni w tygodniu po kilkanaście, a później kilkadziesiąt minut, a efekty będą widoczne szybciej niż Ci się wydaje.
1
ćwiczenia na piłce gimnastycznej - krok 1

Tricepsy. Usiądź na ławeczce do ćwiczeń lub na stabilnym krześle, jeśli ćwiczysz w domu. Dłonie umieść na brzegu krzesła lub ławeczki, jak pokazano na rysunku. Postaw piłkę przed sobą, oprzyj o nią łydki i kostki. Unieś się na rękach i zsuń pośladki z ławeczki. Wykonuj unoszenia na rękach. Na początek wykonaj tyle ile możesz. Ale nie przesadzaj, może to być na przykład 5. Z czasem na pewno dojdziesz do 15, 20 a później do 30.

2

Uda, brzuch, pośladki. Połóż się płasko na podłodze. Ręce ułóż wzdłuż ciała. Stopy i dolną część łydek oprzyj o piłkę. Unieś biodra do góry, staraj się utrzymać ciało w linii prostej, ale ręce niech leżą na podłodze (rys. A). Następnie z wciąż uniesionymi biodrami ugnij nogi w kolanach, przyciągając do siebie piłkę do momentu, aż stopy będą się płasko o nią opierać (rys. B). Powoli powróć do pozycji wyjściowej. Powtórz 10 razy. Z czasem więcej.

3

Brzuch, pośladki. Przyjmij pozycję jak do pompek. Z jednym wyjątkiem. Ręce oprzyj na piłce. Utrzymuj ciało w linii prostej. Wytrzymaj 30 sekund. W miarę upływu czasu, zwiększaj stopniowo ten czas do minuty.

Jak ćwiczyć nogi na piłce gimnastycznej?
Jak ujędrnić biust?
Jakie ćwiczenia izometryczne można wykonywać w domu?
Jak skakać na skakance?
strona 1 z 2następna >
 4.5/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

zuziazyl - 2013-01-09
A ćwiczenia na wzmocnienie mięśni pleców np. na odcinek krzyżowy.
Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób wykorzystać piłkę gimnastyczną, aby wyćwiczyć nią pośladki? Tak? I co, wpadłeś...
Jak ćwiczyć pośladki na piłce?
Zastanawiałeś się kiedyś w jaki sposób wykorzystać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub