Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Przystawki, Zupy i Sałatki > Przekąski Zimne > Przepis na pasztet wielkanocny

Przepis na pasztet wielkanocny

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
W czasie Świąt Wielkanocnych na polskich stołach królują pasztety. Możesz go zrobić sama, satysfakcja murowana. Poniższy przepis pozwoli Ci przygotować go w sposób prosty i szybki.
500g łopatki, 500g wołowiny, 500g karkówki, 500g surowego boczku, 500g wątróbki, boczek wędzony, warzywa: 2 duże cebule, pietruszka, marchewka, seler, por, 100g grzybków, 5 jajek, przyprawy: majeranek, pieprz, sól, 2 liście laurowe, 3 ziarenka ziela angielskiego, gałka muszkatołowa, bułka.
1
Mięso ugotować z warzywami /bez cebuli/, zielem angielskim i dwoma liśćmi laurowymi. Wątrobę razem z pieczarkami gotujemy osobno w lekko osolonej wodzie. Ugotowane i ostudzone mięso i wątrobę należy przemielić z warzywami i surową cebulą. W wywarze moczymy bułkę, dodajemy do przemielonego mięsa.
2
Do masy mięsnej dokładamy jajka, przyprawy i wszystko ugniatamy. Jeżeli masa jest sucha możemy dolać do niej trochę wywaru.
3
Foremkę obkładamy wędzonym boczkiem na to wkładamy dobrze wymieszaną masę mięsną.
4
Piec w temperaturze 180 st.C przez około 1 godzinę.
Jak zrobić szynkę pieczoną z miodem?
Jak prażyć pestki z dyni?
Jakie właściwości mają daktyle?
Jak zrobić krwawe palce na Halloween?
 3.6/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich gości jajkami po diabelsku. Nazwa nie nawiązuje może zbyt dobrze...
Jak zrobić jajka po diabelsku?
Szukasz pomysłu na jajka wielkanocne? Poczęstuj swoich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub