Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Okna, drzwi i ściany > Jak odnowić lustro?
Jak odnowić lustro?

Jak odnowić lustro?

, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
Lustra są doskonałym sposobem na dekorowanie wnętrz. Dzięki nim możemy wizualnie powiększyć pomieszczenie oraz sprawić, że pokój będzie jaśniejszy. Niekiedy lustra mogą mieć wartość sentymentalną. Może to być, np. pamiątka po przodkach. Tego typu lustra są zazwyczaj przebarwione, a więc wymagają odrestaurowania. Nie zawsze można doprowadzić stare lustro do stanu dawnej świetności. Jednakże w poniższym artykule znajdziesz sposoby, które mogą pomóc tobie w jego odnawianiu.
1
Po pierwsze wyczyść lustro. Użyj do tego irchy bądź flanelowej szmatki oraz wody z mydłem. Możesz również użyć mieszanki octu i wody (proporcja: jedna szklanka octu na dwie szklanki wody). Lekko namocz gazetę i czyść. Po tej czynności przepłucz lustro ciepłą, mydlaną wodą. Powtórz to kilka razy.
2
Dość popularnym procesem w odrestaurowywaniu luster jest posrebrzanie (srebrzenie). Polega ono na pokryciu tylnej części lustra warstwą srebra. Dzięki temu lustro zyska nowy blask a przebarwienia znikną. Tego typu zbiegi wykonuje szklarz. Znajdź szklarza w okolicy i dowiedz się więcej o tym procesie.
3
Jeśli na lustrze znajdują się ślady farby olejnej zastosuj następującą metodę: namocz szmatkę w terpentynie a następnie czyść, aż do zniknięcia plam. Po tym opłucz lustro ciepłą wodą i odstaw do wyschnięcia. Jest to dość skuteczna metoda. Do usuwania farby możesz użyć małej szpachelki. Uważaj jednak, żeby nie porysować lustra.
4
Niekiedy zmiana koloru ramy może zupełnie zmienić wygląd lustra. W zależności od tego z czego zrobiona jest rama dobierz odpowiednią farbę. Niekiedy konieczne może być usunięcie starej farby. Użyj do tego papieru ściernego bądź szlifierki z odpowiednią nakładką.
5
Jeśli po wyżej wymienionych czynnościach lustro jest w takim samym stanie rozważ wstawienie nowego lustra. Niekiedy nie można uratować starych luster, ponieważ są one zbyt zniszczone a próba odrestaurowania może skończyć się pogorszeniem wyglądu lustra. Bądź na to przygotowany.
Jak ładnie wychodzić na zdjęciach?
Jak pozować do zdjęć?
Jak usunąć piegi?
Jak usunąć przebarwienia po trądziku?
Wskazówki
  • W celu zaciągnięcia większej ilości informacji skontaktuj się z okolicznym szklarzem.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się piegów?
 3.8/5 (5 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jakiż jest lepszy sposób na bycie ekologicznym, świadomym człowiekiem niż odnawianie i wykorzystywanie starych rzeczy,...
Jak odnowić stare lustro?
Jakiż jest lepszy sposób na bycie ekologicznym, świadomym człowiekiem niż odnawianie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub