Tutaj jesteś: Podróże > Transport > Autostop > Jak złapać stopa?
Jak złapać stopa?

Jak złapać stopa?

, specjalista Tipy.pl
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 
Masz zamiar udać się w podróż autostopem? Znajdziesz tutaj kilka wskazówek dotyczących efektywnego łapania stopa. Nie marnuj czasu na stanie - bądź zawsze w drodze.
1
Łap stopa w takich miejscach gdzie samochód może się zatrzymać. Nie rób tego na zakrętach czy w miejscach, gdzie jest zakaz postoju.
2
Łatwiej będzie znaleźć kogoś skłonnego do zabrania Cię swoim samochodem (lub innym środkiem transportu) jeśli uda Ci się nawiązać bezpośredni kontakt z kierowcą. Z tego powodu dobrymi punktami są stacje benzynowe (stoimy przy wejściu i zagadujemy wychodzących), parkingi przy drodze itp.
3
Staraj się wyglądać normalnie, tak aby budzić zaufanie. Rozczochrane włosy, kilkudniowy zarost, miliard kolczyków, irokez lub ogolona na łyso głowa mogą spowodować, że kierowcy będą się Ciebie bać więc nigdy nie zgodzą się, aby Ciebie podwieźć. Weź pod uwagę również swój ubiór oraz kolorystykę odzieży. Jeśli będziesz ubrany cały na czarno wówczas połowa kierowców prawdopodobnie minie Cię i się przeżegna myśląc, że jesteś satanistą (Pamiętaj o stereotypach: czarny - zły, biały - dobry).
4
autostop
Gadżety autostopowicza są Ci konieczne, aby wyglądać wiarygodnie. Oczywiście musisz mieć plecak na plecach (jeśli będzie leżał w trawie wówczas kierowca może go nie zauważyć - bez plecaka tracisz wiarygodność.) Do łapania stopa przydaje się również tabliczka - kartka papieru z miejscem docelowym podróży. Napis musi być wyraźny.
Jak nie zgubić bagażu na lotnisku?
Jak spakować kosmetyki do samolotu?
Jak przewieźć psa samolotem?
Jak odzyskać bagaż zagubiony na lotnisku?
Wskazówki
  • Burza a autostop Jeśli łapiesz stopa na pustkowiu podczas burzy wówczas bezwzględnie wyłącz telefon oraz wszelkie urządzenia elektroniczne jakie masz przy sobie. Telefon wytwarza pole elektromagnetyczne, które może przyciągnąć piorun. Większe metalowe przedmioty mogą również być zagrożeniem. Nigdy nie stawaj pod drzewem - piorun uderza w najwyższy punkt w okolicy, poza tym drzewa dobrze przewodzą elektryczność. Jeśli w pobliżu nie ma żadnego miejsca, w którym mógłbyś się schować wówczas przykucnij (nie kładź się ani nie siadaj na ziemi.)
strona 1 z 2następna >
 4.8/5 (6 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (1)

Partusia - 2010-07-05
zauważyłam że za granicą coraz trudniej o stopa a jak już się złapie to coraz częściej osoby które podwożą oczekują jakiś pieniędzy :/
Być może jesteś podekscytowany zbliżającym się wyjazdem, ale nie jesteś zbyt zachwycony perspektywą podróży samolotem....
Jak przetrwać lot samolotem?
Być może jesteś podekscytowany zbliżającym się wyjazdem, ale nie jesteś zbyt zachwycony...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub