Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Architektura Ogrodu > Pielęgnacja Ogrodu > Jak wytępić ślimaki?
Jak wytępić ślimaki?

Jak wytępić ślimaki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Ślimaki gustują w młodziutkich roślinkach i potrafią ogryźć je całe, pozostawiając tylko łodyżki. Jeżeli jest ich zbyt wiele, naturalni wrogowie przestają wystarczać i trzeba się samemu zabrać za ich wytępienie. Np. wykorzystując fakt, że lubią sobie wypić.
1
Ślimaki w muszlach możesz spokojnie wyłapać, wrzucić do słoika i wynieść gdzieś daleko, jak najdalej od twojego ogrodu i od ogrodu sąsiada. Tylko załóż rękawiczki!
2
Walka z ich kolegami bez muszli wymaga większej taktyki, prawie jak na wojnie. Szkodniki te lubią wilgoć, dlatego możesz przygotować w ogrodzie jakiś wilgotny zaułek, np. rozłożone mokre szmaty lub liście. Ślimaki przypełzają pod nie, aby się schronić i można je będzie wyłapać. Pamiętaj tylko, że czas dla ślimaków płynie inaczej i daj im trochę czasu na dotarcie do pułapki.
3
Zamiast szmat możesz wyłożyć surowe warzywa i owoce, szczególnie zaś pokrojoną marchewkę, jabłka, ziemniaki, buraki.
4
Ślimaki to też niezłe piwosze. Jeżeli zakopiesz w ziemi, równo z jej powierzchnią, słoiki wypełnione piwem (do pełna), po pewnym czasie zobaczysz, że wpadły do niego. Ale cóż, alkohol stosowany nieostrożnie szkodzi.
5
Ślimaki nie przepadają za papryką. Ugotuj 1 kg papryki w 10 litrach wody, pozostaw na dwie doby, aby nabrał mocy urzędowej, przetrzyj i odcedź. Takim czymś spryskaj rośliny. Ślimaki nie będą się do nich zbliżać.
Jak pielęgnować hibiskusa ogrodowego?
Jak zwalczyć nornice w ogrodzie?
Jak przycinać drzewa owocowe?
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
strona 1 z 2następna >
 3.8/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zaglądasz rano do szafki kuchennej, by wyjąć z niej swoje ulubione płatki śniadaniowe, a tu… niespodzianka. Armia...
12 naturalnych środków przeciwko domowym szkodnikom
Zaglądasz rano do szafki kuchennej, by wyjąć z niej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub