Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Nagrobek udekorowany rosnącymi wokół niego roślinami i kwiatami jest niepowtarzalny, piękny i wcale nie musi być trudny w utrzymaniu. Nie musisz się więc obawiać, że decydując się na posadzenie wokół niego kwiatów, będziesz musiała ich co kilka dni doglądać.
1
Rośliny zimozielone zdecydowane wygrywają z sezonowymi, ponieważ zimą nadal będą zdobiły grób i nie trzeba będzie ich chronić przed mrozem.
2
Ładnie wygląda bukszpan wiecznie zielony posadzony dookoła nagrobka tak, że tworzy obwódkę. Rośnie on dosyć wolno, dlatego też nie trzeba będzie co chwilę go przycinać. Dobrze znosi zróżnicowane warunki i nie jest zbyt wybredny, jeżeli chodzi o rodzaj gleby – wystarczy, by nie była zbyt kwaśna.
3
Zamiast bukszpanu wiecznie zielonego można z powodzeniem posadzić barwinek – prawdziwą roślinę z tradycjami, gdyż już w średniowieczu ozdabiano nią groby. Uroku dodają mu niebieskie kwiatki, jakie wypuszcza późną wiosną.
4
Pięknym uzupełnieniem innych roślin będą miniaturowe iglaki. Jeżeli chcesz urozmaicić kompozycję, możesz wybrać rośliny o różnych kolorach igieł – do wyboru są złocistożółte, jasnozielone oraz niebieskie, a także o różnych kształtach - stożkowe, okrągłe, kuliste, rozproszone.
Jak pielęgnować drzewko bonsai?
Jak czyścić lastryko?
Jak sadzić lilie?
Jak zrobić betonową donicę?
Ostrzeżenia
  • Uważaj na pelargonie - te kwiaty są często kradzione przez tzw. hieny cmentarne.
strona 1 z 2następna >
 1.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Proponowany tutaj wieniec jest niski, ale szeroki. Nadaje się więc na groby płaskie, niskie ponieważ nie będzie...
Jak zrobić niski wieniec na grób?
Proponowany tutaj wieniec jest niski, ale szeroki. Nadaje...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub