Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Nagrobek udekorowany rosnącymi wokół niego roślinami i kwiatami jest niepowtarzalny, piękny i wcale nie musi być trudny w utrzymaniu. Nie musisz się więc obawiać, że decydując się na posadzenie wokół niego kwiatów, będziesz musiała ich co kilka dni doglądać.
1
Rośliny zimozielone zdecydowane wygrywają z sezonowymi, ponieważ zimą nadal będą zdobiły grób i nie trzeba będzie ich chronić przed mrozem.
2
Ładnie wygląda bukszpan wiecznie zielony posadzony dookoła nagrobka tak, że tworzy obwódkę. Rośnie on dosyć wolno, dlatego też nie trzeba będzie co chwilę go przycinać. Dobrze znosi zróżnicowane warunki i nie jest zbyt wybredny, jeżeli chodzi o rodzaj gleby – wystarczy, by nie była zbyt kwaśna.
3
Zamiast bukszpanu wiecznie zielonego można z powodzeniem posadzić barwinek – prawdziwą roślinę z tradycjami, gdyż już w średniowieczu ozdabiano nią groby. Uroku dodają mu niebieskie kwiatki, jakie wypuszcza późną wiosną.
4
Pięknym uzupełnieniem innych roślin będą miniaturowe iglaki. Jeżeli chcesz urozmaicić kompozycję, możesz wybrać rośliny o różnych kolorach igieł – do wyboru są złocistożółte, jasnozielone oraz niebieskie, a także o różnych kształtach - stożkowe, okrągłe, kuliste, rozproszone.
Jak czyścić lastryko?
Jak zrobić kompozycje kwiatowe na grób?
Jak pielęgnować begonie?
Jak pielęgnować hortensję ogrodową?
Ostrzeżenia
  • Uważaj na pelargonie - te kwiaty są często kradzione przez tzw. hieny cmentarne.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak składać flagę?
 1.7/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one odwdzięczały się pięknym wzrostem. Przed zimą należy je ochronić...
Jak chronić rośliny przed mrozem?
Przez wiele miesięcy pielęgnowałaś rośliny, a one...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub