Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak uprawiać pomidory?
Jak uprawiać pomidory?

Jak uprawiać pomidory?

, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (24 ocen)
Oceń 
Czy uważasz, że jeszcze za wcześnie na myślenie o sadzeniu własnych pomidorów? Nie, jeśli jesteś typem ogrodnika, lubiącym współzawodnictwo i chcącym posiadać najwcześniejsze i najsłodsze pomidory w okolicy. Niestety wyhodowanie wspaniałych pomidorów nie dzieje się tak po prostu. Jeśli w to nie wierzysz, spróbuj kilku naukowych eksperymentów, które pojawiły się w sprzedaży tej zimy. Zacznij uprawę wcześniej, stosując się do dobrze już sprawdzonych wskazówek hodowlanych, aby zapewnić sobie prawa do chwalenia się swoimi pomidorami w tym roku.
1

Nie tłocz sadzonek.

Jeżeli zaczynasz uprawę pomidorów od nasion, upewnij się, że zapewnisz im wystarczająco dużo miejsca do rozwijania się. Zbyt ciasne warunki hamują wzrost sadzonek, dlatego kiedy tylko wypuszczą one swoje pierwsze prawdziwe listki, przesadź je, a jakieś 2 tygodnie później umieść w doniczkach.

2

Zapewnij roślinom dużo światła.

Sadzonki pomidorów będą potrzebowały albo mocnego bezpośredniego światła słonecznego, albo 14-18 godzinnego naświetlania pod specjalnymi lampami. Umieść sadzonki kilkanaście centymetrów od świetlówek, albo posadź je w najbardziej nasłonecznionej części Twojego ogrodu warzywnego.

3

Skieruj wentylator na sadzonki.

Sadzonki pomidora powinny poruszać się i falować na wietrze, aby rozwinąć silne łodygi. Zapewnij roślinom wiatr poprzez skierowanie na nie wentylatora przez ok. 5-10 minut dwa razy dziennie.

4

Rozgrzej glebę w swoim ogrodzie.

Pomidory uwielbiają ciepło. Nakryj grządkę czarną lub czerwoną folią plastikową na kilka tygodni przed planowanym sadzeniem roślinek. Tych kilka dodatkowych stopni sprawi, że pomidory wcześniej dojrzeją.

Jak zbierać nasiona pomidorów?
Jak zrobić sos pomidorowy z bazylią?
Jak uprawiać pomidory pod folią?
Jak zrobić nadziewane papryki i pomidory (gemista)?
strona 1 z 3następna >
Przeczytaj teraz: Jak sadzić pomidory?
 3.2/5 (24 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dziejek19421 - 2013-10-19
Chodzi mi konkretnie o odczynnik pH jaki powinna mieć ziemia pod pomidory. Wszyscy piszą tylko o nawozach. A o pH jak do tej pory nie znalazłem. Bardzo proszę o wiadomość.
Zdobycie informacji jak uprawiać pomidory w szklarni może się okazać bardzo owocne. Twój własny, ekologiczny produkt...
Jak uprawiać pomidory w szklarni?
Zdobycie informacji jak uprawiać pomidory w szklarni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub