Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Skóra > Jak leczyć odleżyny?
Jak leczyć odleżyny?

Jak leczyć odleżyny?

, specjalista Tipy.pl
 1.1/5 (195 ocen)
Oceń 
Dla osoby leżącej w szpitalu lub domu opieki odleżyny mogą być problemem. Pojawiają się one u osób przykutych do łóżka, nie mających wystarczająco dużo ruchu. Odleżyny w większości występują u ludzi sparaliżowanych oraz niepełnosprawnych i mają charakter brzydkich owrzodzeń skóry, często sięgających aż do kości. Odleżyny powodowane są długotrwałym naciskiem części ciała na podłoże u osób pozostających przez długi okres w jednej pozycji i nie będących w stanie wykonywać czynności ruchowych. Osoby sparaliżowane i niepełnosprawne powinny mieć zagwarantowaną pomoc w poruszaniu się na tyle by odciążyć ciało. Odleżyny są jednak częstym problemem w domach opieki, gdyż niestety pacjenci są zaniedbywani i zostawiani w łóżku bez jakiejkolwiek możliwości ruchu. Istnieją pewne naturalne sposoby na radzenie sobie z odleżynami.
Mleko magnezjowe, Jodyna, Miód, Cukier, Maść z tlenkiem cynku, Aloes, Sok rabarbarowy lub buraczany, Mąka (opcjonalnie), Bandaże, Krem z nagietka, Środek dezynfekujący
1
W misce zmieszaj mleko magnezjowe oraz jodynę i na chwilę odstaw miksturę. Po około 30 minutach nałóż na odleżyny. Jeśli to potrzebne nakładaj mieszankę na rany kilka razy dziennie, a po kilku dniach odleżyny powinny zacząć się goić.
2
Wymieszaj razem odrobinę cukru i miodu, a następnie nałóż na odleżyny. Aplikuj dwa razy dziennie.
3
Wymieszaj 2 łyżki miodu i 1 łyżkę soku rabarbarowego lub buraczanego. Do wykonania tej mikstury możesz użyć shakera albo wymieszać składniki w misce. W shakerze jednak wszystko lepiej się połączy. Jeżeli uważasz, że mikstura jest za rzadka możesz dodać odrobinę mąki, aby ją zagęścić. Nałóż mieszankę na odleżynę i owiń bandażem. Zmieniaj opatrunek raz dziennie.
4
Oczyść miejsce, w którym powstała odleżyna i posmaruj ranę kremem z nagietka lub aloesu. Krem aplikuj raz albo dwa razy dziennie, w zależności od tego jak bardzo duża jest odleżyna. Nagietek i aloes ukoją rany i pomogą je wyleczyć.
5
Środek dezynfekujący przelej do butelki z atomizerem i spryskaj okolicę, w której powstała odleżyna. Płyn zabije zarazki, które mogą gnieździć się w ranie i pomoże wyleczyć odleżynę.
Jak złagodzić podrażniony nos?
Jaką dietę stosować przeciw grzybicy?
Jak walczyć z grzybicą?
Jak leczyć zapalenie skóry?
Wskazówki
  • Odleżynom należy zapobiegać kiedy tylko jest taka możliwość. Istnieje na to wiele sposobów, takich jak chociażby picie dużo wody, zdrowe odżywianie i dobrze zbilansowana dieta. Należy codziennie dostarczać organizmowi odpowiednich ilości witaminy C i cynku, a także zmieniać pozycję osoby unieruchomionej co kilka godzin w ciągu dnia.
  • Poza tym ważne jest utrzymywanie skóry w czystości i suchości tak często jak to możliwe. Pomocne będzie także stosowanie specjalnego karbowanego materaca, który zapewni ciągły i swobodny przepływ krwi.
  • Należy zapewnić organizmowi odpowiednią ilość błonnika, gdyż spowoduje on odpowiednią pracę jelit, co jest bardzo ważne u osób, mających odleżyny.
  • Jeśli masz odleżyny unikaj przetworzonej żywności i tzw. "śmieciowego" jedzenia.
  • Staraj się unikać jedzenia mięsa.
  • Jeżeli odleżyny krwawią natychmiast skonsultuj się z lekarzem.
 1.1/5 (195 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Leczenie brodawek możemy przeprowadzić na kilka sposobów. Niektórzy uważają, że przypadłość tą można leczyć za pomocą...
Jak leczyć brodawki?
Leczenie brodawek możemy przeprowadzić na kilka sposobów. Niektórzy uważają, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub