Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?
Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?

Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (12 ocen)
Oceń 
Infekcje nerek, są dosyć często przypadłością. Niejednokrotnie, problem przyjmuje dość poważne rozmiary, ponieważ choroby związane z nerkami często wiążą się z ostrym bólem i nie pozwalają nam na normalne funkcjonowanie. Niestety, przypadłości związane z drogami moczowymi są czymś, o czym nie lubimy dyskutować i staramy się je ukryć przed innymi, nieświadomi faktu, że na podobne dolegliwości cierpi naprawdę sporo osób, również z naszego otoczenia. Warto więc znać niektóre domowe sposoby mogące przynieść nam ulgę w takich sytuacjach.
1
Mącznica lekarska.

Arctostaphylos uva-ursi, czyli mącznica lekarska, jest rośliną o niewielkich moczopędnych właściwościach, dodatkowo działa antyseptycznie na układ moczowy.
2
Korzeń i natka pietruszki.

Ta pospolita roślina ogrodowa, którą każdy doskonale zna, potrafi działać prawdziwe cuda. Sok z korzenia potrafi pobudzić wydzielanie moczu, co jest zalecane zwłaszcza w przypadku dolegliwości nazywanej mocznicą. Natka pietruszki znajduje zastosowanie przy ropnym zapaleniu nerek.
3
Lubczyk ogrodowy.

Jego korzeń posiada delikatne działanie moczopędne, wiatropędnie i wykrztuśnie. Stosując go należy jednak unikać ostrego słońca, ponieważ lubczyk może powodować nadwrażliwość na światło, co może prowadzić do oparzeń.
Dawniej stosowany był też jako środek pobudzający seksualność.
4
Żurawina.

Ta dość znana roślina, zapobiega infekcjom dróg moczowych, dzięki zawartości fruktozy (czyli cukru owocowego) i taniny, dzięki nim bakterie nie przylegają do powierzchni komórek. Zaleca się picie codziennie ok 310g soku z żurawiny (do kupienia tutaj), co obniża liczbę bakterii z moczu. Dodatkowym plusem jest fakt, że sok z żurawiny jest raczej smacznym lekarstwem.
5
Liście brzozy.

Liście brzozy srebrnej lub białej zawierają witaminy, saponiny, flawonoidy i garbniki. Napary i odwary z liści mogą przynieść ulgę przy przewlekłych chorobach dróg moczowych i kamicy nerkowej.
6
Ziele nawłoci.

Charakteryzuje się działaniem przeciwzapalnym i moczopędnym. Regularne picie naparu z liści jest skutecznym i bezpiecznym środkiem zapobiegającym powstawaniu kamieni nerkowych i piasku nerkowego. Jest to rozwiązanie, które można zastosować przy pierwszych, delikatnych objawach infekcji.
Jak naturalnie rozpuścić kamienie nerkowe?
Jak stosować naftę?
Jakie są zastosowania wody utlenionej?
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg za pomocą ćwiczeń?
Wskazówki
  • Powyższe metody, są metodami domowymi i mogą stanowić ratunek przy bardzo delikatnych objawach chorób, lub wspomagają właściwe leczenie. Jeśli zauważymy u siebie problemy z nerkami powinniśmy udać się do lekarza w celu konsultacji i postawienia przez niego prawidłowej diagnozy.
 3.1/5 (12 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kempingi1 - 2013-01-22
żurawiny to jest to;)
cg - 2011-06-06
super, pomoglo mi naprawde, brzozza czyni cuda !!!
Ból pleców i ból nerek dają bardzo podobne objawy, choć różnią się między sobą, jeśli chodzi o przyczynę i sposób...
Jak odróżnić ból nerek od bólu pleców?
Ból pleców i ból nerek dają bardzo podobne objawy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub