Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby Nerek > Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?
Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?

Jak leczyć nerki naturalnymi sposobami?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (12 ocen)
Oceń 
Infekcje nerek, są dosyć często przypadłością. Niejednokrotnie, problem przyjmuje dość poważne rozmiary, ponieważ choroby związane z nerkami często wiążą się z ostrym bólem i nie pozwalają nam na normalne funkcjonowanie. Niestety, przypadłości związane z drogami moczowymi są czymś, o czym nie lubimy dyskutować i staramy się je ukryć przed innymi, nieświadomi faktu, że na podobne dolegliwości cierpi naprawdę sporo osób, również z naszego otoczenia. Warto więc znać niektóre domowe sposoby mogące przynieść nam ulgę w takich sytuacjach.
1
Mącznica lekarska.

Arctostaphylos uva-ursi, czyli mącznica lekarska, jest rośliną o niewielkich moczopędnych właściwościach, dodatkowo działa antyseptycznie na układ moczowy.
2
Korzeń i natka pietruszki.

Ta pospolita roślina ogrodowa, którą każdy doskonale zna, potrafi działać prawdziwe cuda. Sok z korzenia potrafi pobudzić wydzielanie moczu, co jest zalecane zwłaszcza w przypadku dolegliwości nazywanej mocznicą. Natka pietruszki znajduje zastosowanie przy ropnym zapaleniu nerek.
3
Lubczyk ogrodowy.

Jego korzeń posiada delikatne działanie moczopędne, wiatropędnie i wykrztuśnie. Stosując go należy jednak unikać ostrego słońca, ponieważ lubczyk może powodować nadwrażliwość na światło, co może prowadzić do oparzeń.
Dawniej stosowany był też jako środek pobudzający seksualność.
4
Żurawina.

Ta dość znana roślina, zapobiega infekcjom dróg moczowych, dzięki zawartości fruktozy (czyli cukru owocowego) i taniny, dzięki nim bakterie nie przylegają do powierzchni komórek. Zaleca się picie codziennie ok 310g soku z żurawiny (do kupienia tutaj), co obniża liczbę bakterii z moczu. Dodatkowym plusem jest fakt, że sok z żurawiny jest raczej smacznym lekarstwem.
5
Liście brzozy.

Liście brzozy srebrnej lub białej zawierają witaminy, saponiny, flawonoidy i garbniki. Napary i odwary z liści mogą przynieść ulgę przy przewlekłych chorobach dróg moczowych i kamicy nerkowej.
6
Ziele nawłoci.

Charakteryzuje się działaniem przeciwzapalnym i moczopędnym. Regularne picie naparu z liści jest skutecznym i bezpiecznym środkiem zapobiegającym powstawaniu kamieni nerkowych i piasku nerkowego. Jest to rozwiązanie, które można zastosować przy pierwszych, delikatnych objawach infekcji.
Wskazówki
  • Powyższe metody, są metodami domowymi i mogą stanowić ratunek przy bardzo delikatnych objawach chorób, lub wspomagają właściwe leczenie. Jeśli zauważymy u siebie problemy z nerkami powinniśmy udać się do lekarza w celu konsultacji i postawienia przez niego prawidłowej diagnozy.
 3.1/5 (12 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (2)

kempingi1 - 2013-01-22
żurawiny to jest to;)
cg - 2011-06-06
super, pomoglo mi naprawde, brzozza czyni cuda !!!
Nasze nerki są bardzo ważnym organem w organizmie. Kontrolują i regulują one proces wydalania produktów przemiany...
Jak rozpoznać symptomy kamieni nerkowych?
Nasze nerki są bardzo ważnym organem w organizmie. Kontrolują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub