Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Zdrowe Odżywianie > Dlaczego warto jeść żółty ser?
Dlaczego warto jeść żółty ser?

Dlaczego warto jeść żółty ser?

, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Sery twarde, częściej nazywane przez nas żółtymi, ostatnio obrosły złą sławą poprzez swoją kaloryczność. W dobie kultu szczupłej sylwetki żółte sery zazwyczaj znajdują się po stronie tabelki z napisem "unikaj". Okazuje się jednak, że sery są pokarmem bardzo wartościowym, którego nie należy wykluczać z naszego jadłospisu. Tym bardziej, że jest to wyjątkowo znaczny produkt, który można łatwo wkomponować w najróżniejsze przepisy.
1
Zdrowie dla zębów.

Dowiedziono, że żółty ser przeciwdziała powstawaniu próchnicy. Zapobiega powstawaniu kwasów, niszczących szkliwo zębów, regularne żucie sera po posiłkach zmniejszy ilość ubytków o połowę.
Jeśli jesteśmy akurat na diecie, możemy jedynie żuć kawałek sera po czym go wypluć.
2
Źródło białka.

Ser zawiera spore ilości fosforu i skoncentrowanego białka, obfituje też w witaminę D i A, oraz łatwo przyswajalny wapń. Zawiera też witaminy z grupy B. Wszystko to pozytywnie wpływa na nasz organizm i jest wyjątkowo ważne, zwłaszcza w przypadku dzieci i młodzieży, ponieważ znajdują się oni cały czas w fazie rozwoju.
3
Ser żółty, przeciwdziała nowotworom, chorobom skóry i poprawia funkcjonowanie systemu nerwowego.
Plasterek żółtego sera, poprawi nam humor i zapewni energię do dalszego działania.
4
Twardy ser jest dobrym zastępnikiem mięsa i źródłem białka w przypadku diety wegetariańskiej. Dzieci i młodzież nie powinny unikać spożywania mięsa, jeśli jednak dorastający człowiek uprze się na wybór takiej diety, należy dopilnować, aby spożywał wystarczające ilości białka pochodzące z innych produktów, np. serów lub fasoli.
Jak zabić apetyt na jedzenie?
Właściwości lecznicze cynamonu i miodu.
Jak schudnąć po 40?
Jak przechowywać jaja?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jakTo - 2014-09-10
Sery są z mleka krowiego a człowiek powinien spożywać mleko ludzkie.
Krowie mleko jest dobre tylko i wyłącznie dla cielaka, a dla dzieci - ludzkie.

Jeśli sery dla dzieci byłyby robione z mleka matki to pewnie wpływałyby korzystnie na organizm, chociaż to i tak nie wiadomo bo to już by było przetworzone.
Na pewno mleko i produkty pochodne nie wpływają korzystnie na organizm, który tylko musi się męczyć z czymś, czego w żaden sposób nie może wykorzystać i rozpycha to po ciele żeby się z tym rozprawić potem.
leon - 2012-11-24
nie wyobrażam sobie imprezy bez przekąski z sera żółtego:)
zuzu - 2012-11-19
Dobrze wiedzieć, że sery żółte są tak zdrowe, bo łatwiej sobie wytłumaczyć ich "pochłanianie";) Wiadomo, co za dużo to nie zdrowo, ważne żeby zachować zdrowy rozsądek, jak ze wszystkim zresztą:)
Jaja zawsze należy traktować jako produkt wrażliwy na zewnętrzne warunki, należy je chronić przed światłem, przed...
Jak przechowywać jaja?
Jaja zawsze należy traktować jako produkt wrażliwy na zewnętrzne warunki, należy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub