Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Choroby > Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?
Jak naturalnie wyleczyć grzybicę pochwy?

, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 
Grzybica pochwy jest częstą dolegliwością kobiet i na ogół przebiega łagodnie. Jednak pomimo braku powikłań i łagodnego przebiegu jest jedną z najbardziej nieprzyjemnych i uciążliwych przypadłości. Głównym objawem grzybicy jest nieodparta chęć drapania zainfekowanego obszaru. Poniżej przedstawiam naturalne sposoby leczenia grzybicy i jej objawów.
1

Ocet jabłkowy:

Ocet jabłkowy może hamować rozwój drożdży, co powoduje zmniejszenie swędzenia. Rozcieńcz 1-2 łyżki octu jabłkowego w szklance ciepłej wody. Mieszankę stosuj miejscowo na pochwę i srom.

2

Czosnek:

Eksperci sugerują, że silne właściwości przeciwgrzybicze czosnku mogą pomóc w niszczeniu drożdży, a tym samym łagodzić swędzenie pochwy. W tym celu należy zmiażdżyć ząbek czosnku i wymieszać z odrobiną wody. Mieszankę pić kilka razy dziennie przez kilka dni, aż objawy ustaną.

3

Olejek oregano:

Już od starożytności stosowano go w walce z bakteriami i grzybami. Szczególnie skuteczny w eliminacji drożdżaków candidia, wywołujących grzybicę pochwy. W postaci łatwych do przyjmowania kapsułek kupisz go na przykład tutaj. Dawkowanie to 1 kapsułka 1-4 razy na dobę.

4

Jogurt:

Bakterie acidophilus i bifidus zawarte w jogurcie mogą pomóc w zabiciu drożdży dzięki czemu pochwa przestanie swędzieć. Za pomocą plastikowego tamponu lub palca należy rozprowadzić jogurt naturalny w swędzącym miejscu.

Jak leczyć zatoki domowymi sposobami?
Jak leczyć zapalenie ucha?
Domowe sposoby na zapalenie spojówek
Jak zrobić napar ziołowy na drogi oddechowe?
strona 1 z 2następna >
 3.6/5 (14 ocen)
Oceń 

  • Komentarze Tipy.pl (7)

lolol - 2014-04-07
no raczej
Bogi - 2013-05-06
ja nie wierze w takie rzeczy, na to trzeba jakiś dobry medyczny srdoek
litra - 2013-05-06
czy to nie utrudni lekarzowi pracy? bo zatuszujemy objawy wskazujące na daną chorobę?
magda.doradca.abiofem - 2013-02-23
Uważam, że stosowanie domowych sposobów jest dość ryzykowne. Tym bardziej, że mogą dodatkowo nasilić objawy, bo metody podane powyżej mogą tylko podrażnić delikatne miejsca. Do czasu wizyty u ginekologa można się ratować np. żelem (stosuje się go dopochwowo), który zmniejsza uczucie dyskomfortu, ilość upławów i przywraca prawidłowe ph i florę bakteryjną.
pink - 2012-10-01
Niestety po każdym wyjściu na basen czy do sauny oraz po skorzystaniu z publicznej toalety miałam problemy z miejscami intymnymi, jak nie pieczenie to infekcja. Od trzech miesięcy codziennie po kąpieli stosuję provag żel z kwasem mlekowym, dodatkowo smaruję się nim przed i po pływaniu. Odpukać w tym czasie nie miałam żadnej grzybiczej czy bakteryjnej infekcji, żel szybko łagodzi podrażnienia i uczucie pieczenia.
Karina - 2012-09-16
Ostatnio na basenie kolejny raz złapałam grzybicę, chyba 6 raz w tym roku. Upławy i to straszliwe swędzenie – koszmar! Znowu antybiotyki doustne i dopochwowe, ale tym razem stosowałam dodatkowo invag. Probiotyk bardzo mi pomógł, zawarte w nim bakterie mlekowe skutecznie kolonizują pochwę, naprawdę szybko przyniósł mi ulgę. Zrobiłam wymaz z pochwy i odpukać patogenów nie mam. Teraz jestem mądrzejsza, na następny raz przed basenem założę sobie kapsułkę profilaktycznie, żeby żadnej infekcji nie złapać.
Iwona - 2012-09-10
Do niedawna miałam infekcje przynajmniej 4 razy w roku. Przyczyną okazał się mój mąż, który nie miał żadnych objawów a w posiewie wyszły grzyby Candida. Leczyliśmy się oboje a ja dodatkowo potem zakładałam sobie dopochwowo lactovaginal, który odbudowuje mikroflorę pochwy. Do dzisiaj od czasu do czasu robię sobie nim kurację aby wzmocnić swoje bakterie.
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona śluzowa stale produkuje bezbarwną, płynną wydzielinę, której...
Jak zdiagnozować chorobę na podstawie rodzaju upławów?
Pochwa powinna być zawsze nawilżona. Dlatego też błona...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub