Tutaj jesteś: Biznes > Zakładanie i Prowadzenie Firmy > Zakładanie Firmy > Jak założyc własną działalność gospodarczą?

Jak założyc własną działalność gospodarczą?

, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
Samozatrudnienie, jest ostatnio bardzo popularnym sposobem na radzenie sobie z bezrobociem, lub na spełnianie marzeń o własnej działalności. Jest to dobry pomysł, tym bardziej, że istnieje wiele programów wspierających młodych przedsiębiorców, a dodatkowo można starać się o fundusze z Unii na otworzenie biznesu. Warto więc przełamać strach i nie obawiać się załatwiania spraw papierkowych, których nie jest już tak wiele.
1
Urząd Miasta

Tam kierujemy pierwsze kroki w celu zgłoszenia naszej firmy do ewidencji. Otrzymamy do wypełnienia kilka arkuszy w których należy zawrzeć:

imię i nazwisko
nazwę firmy
PESEL
adres zamieszkania
adres siedziby firmy (jeśli jest inny niż adres zamieszkania)
rodzaj działalności określony zgodnie z symbolami Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD)- najlepiej wpisać jak najwięcej podpunktów związanych choć odrobinę z naszą działalnością
miejsce wykonywania działalności
planowaną datę rozpoczęcia działalności
2
Urząd Statystyczny

Składamy w nim wniosek o wydanie numeru REGON. Obecnie w większości przypadków, Urząd Miasta po złożeniu wniosku o wpis do ewidencji, załatwia tą sprawę za nas i wystarczy jedynie poczekać 14 dni na list z numerem.
3
Bank

Obowiązek posiadanie firmowego rachunku bankowego nie dotyczy wszystkich. Niemniej warto je posiadać, ponieważ bardzo ułatwia rozdzielenie pieniędzy naszej małej firmy od prywatnych.
Warto też wyrobić sobie firmową pieczątkę, ponieważ większość banków przy zakładaniu firmowych kont, wymaga podbicia.
Jak leczyć ugryzienie owada?
Jak przyspieszyć okres?
Jak usunąć zapach moczu?
Domowe sposoby na zapalenie spojówek
Wskazówki
  • Jeśli mamy zamiar zatrudnić pracowników, będziemy musieli wypełnić nieco więcej formularzy
  • W każdym urzędzie mamy prawo prosić o pomoc wypełnieniu formularzy, możemy pytać w razie wątpliwości i prosić o wyjaśnienie. Nie powinniśmy się obawiać pracowników, którzy niejednokrotnie okazują się bardzo mili i pomocni wbrew obiegowej opinii.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zarejestrować firmę?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

AnnaRo - 2013-03-18
Wielu lekarzy pracuje na własnej działalności gospodarczej. Są wtedy zobligowani dodatkowo do zarejestrowania swojej praktyki w Okręgowej Izbie Lekarskiej do której należy.
Masz już dość pracowania dla kogoś? Męczą Cię ludzie wydający Ci polecania, a w gruncie rzeczy niekompetentni? Świetnie...
Jak założyć własną firmę?
Masz już dość pracowania dla kogoś? Męczą Cię ludzie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub