Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Podstawy Fitnessu > Jak zmierzyć obwód w biodrach?

Jak zmierzyć obwód w biodrach?

, specjalista Tipy.pl
 5/5 (11 ocen)
Oceń 
Planujesz kupić sobie spodnie przez internet i potrzebujesz się zmierzyć, ale nie masz w domu miarki krawieckiej? Niewiele osób wie, że istnieje na to rada i można to zrobić przy pomocy przedmiotów, które każda z nas znajdzie w swoim domu. Nie będziesz potrzebowała nikogo do pomocy, z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem sama. Poniżej znajdziesz kilka przydatnych wskazówek, dzięki którym bez problemu zmierzysz obwód swoich bioder.
1

Do wykonania pomiaru obwodu w biodrach potrzebny jest jedynie centymetr krawiecki i trochę chęci. Jeżeli nie mamy centymetra możemy go zastąpić sznurkiem, wstążką, tasiemką, linką, itp. Po wykonaniu pomiaru odcinek ze sznurka lub innego wykorzystanego przyboru przenosimy na coś co ma podziałkę (długa linijka, taśma miernicza, metr stolarski). Ważne aby to czego używamy do pomiaru było materiałem nierozciągliwym ponieważ wtedy pomiar będzie niedokładny.

2

Gdy mamy już przygotowany wyżej omówiony przybór wystarczy odszukać na ciele kolce biodrowe przednie górne. Są to wypukłości umiejscowione na talerzach biodrowych po bokach brzucha poniżej pępka, nad stawem biodrowym, łatwo wyczuwalne pod palcami.

3

Przygotowany przybór mierniczy oplatamy poziomo wokół tułowia na wysokości wcześniej zlokalizowanych punktów anatomicznych. Ważne jest, aby przybór pomiarowy na całej wykorzystywanej długości przylegał swobodnie do ciała (nie może ściskać ciała ani zwisać luźno). Pomiar wykonujemy na równym podłożu przyjmując swobodną wyprostowaną postawę ciała.

Jak mieć płaski brzuch? Zestaw ćwiczeń na mięśnie brzucha.
Jak ujędrnić ciało? Zestaw ćwiczeń na brzuch, ramiona, uda i pośladki.
Ile czasu tak naprawdę trzeba ćwiczyć?
Jak robić brzuszki?
 5/5 (11 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Anja - 2011-03-24
nie ma to jak kolce biodrowe przednie górne, teraz gdy już wiem co mam na talerzach biodrowych mogę się w końcu zmierzyć nazywając to po imieniu :)
Stanie na rękach jest znacznie łatwiejsze niż się wydaje. Ćwiczenie to wymaga siły i zdolności do utrzymania równowagi,...
Jak nauczyć się stać na rękach?
Stanie na rękach jest znacznie łatwiejsze niż się...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub