Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?

Jak zrobić pisanki farbowane w cebuli?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
Gotowanie jajek w łupinach cebuli jest chyba najpopularniejszą metodą wielkanocnego farbowania jajek. Ale zazwyczaj po prostu wkładamy do łupin jajka i otrzymujemy jednokolorowe pisanki. Wtedy możemy je skrobać tworząc na nich piękne wzory. Ale co powiesz na to, żeby z wody wyciągnąć już gotowe jajka z wzorami? Wydaje się niemożliwe? A jednak. Przeczytaj jak można to zrobić.
łupiny z cebuli (średnio łupiny z 1-2 cebul na 1 jajko), 2-3 łyżki octu, jajka, rajstopy, listki – pietruszki, koniczyny, bluszcz... cokolwiek tylko znajdziesz, naklejki – serduszka, motylki, kurczaczki..., nożyczki.
1
Umyj jajka w mydlanej wodzie, aby dokładnie je wyczyścić z wszelkich nieczystości. Dokładnie je osusz przed przystąpieniem do pracy.
2
farbowanie pisanek - krok 2
Umieść listki i/lub naklejki na jajkach. Naklejki to prosta sprawa, ale jak umieścić listki? Po prostu zwilż je delikatnie w wodzie i przyłóż do jajka. Możesz też użyć kleju. Działa!
3
farbowanie pisanek - krok 3
Potnij rajstopy na 10 centymetrowe tuby. Potrzebujesz jednej takiej tuby na jedno jajko.
4
Zawiąż jeden koniec tuby z rajstopy na supeł. Ostrożnie włóż jajko do rajstopy. Naciągnij delikatnie rajstopy i zawiąż supeł z drugiej strony. Uważaj, żeby nie przemieścić naklejek i/lub listków. Dzięki temu będą się one lepiej trzymać w miejscu.
5
Łupiny i ocet umieść w garnku i zalej wodą. Doprowadź do wrzenia i gotuj przez 30 minut.
6
Dodaj do wrzątku jajka (uważaj, żeby nie pękły). Gotuj około 10-12 minut. Im dłużej gotujesz tym ciemniejszy kolor będą miały jajka. Ale pamiętaj, żeby potem zjeść jajka nie możesz ich za długo gotować.
7
Gdy jajka złapią kolor, wyjmij je z wody. Pozostaw do wystygnięcia.
8
Dopiero z zimnych jajek możesz ściągnąć rajstopy oraz listki i/lub naklejki.
9
Możesz wypolerować jajka odrobiną oliwy lub oleju, aby pięknie lśniły. Świetnie się prezentują.
Jak zrobić jajka marmurkowe?
Jak ozdobić pisanki używając gumek recepturek?
Jak zrobić uszy królika?
Jak zrobić baranka z patyczków do uszu?
 4/5 (46 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

MariaGaj - 2013-03-21
piękne.
Robiąc pisanki, co roku staramy się trzymać tradycji. Tak powstają piękne kraszanki, wyklejanki czy pisankowe zajączki....
Jak zrobić pisankowe zoo?
Robiąc pisanki, co roku staramy się trzymać tradycji. Tak powstają piękne kraszanki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub