Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Porady dla Kierowcy > Co robić otrzymując mandat z fotoradaru?
Co robić  otrzymując mandat z fotoradaru?

Co robić otrzymując mandat z fotoradaru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Jechałeś trochę za szybko, błysk fotoradaru i mandat gotowy. Mandat możesz jednak otrzymać również w sytuacji, kiedy tak naprawdę to nie ty zawiniłeś. Co wtedy robić?
1
Jeżeli na zdjęciu widać twoją twarz – klamka zapadła, nic nie poradzisz i mandat będziesz musiał zapłacić, a punkty karne – przyjąć. Jeżeli natomiast jej nie widać (a jest na to całkiem spora szansa, gdyż często coś się odbija w szybie), konsekwencje oczywiście będą, ale będą mniejsze.
2
Jeżeli jesteś właścicielem firmy i nie masz pojęcia, kto felernego dnia prowadził jeden z firmowych samochodów, spróbuj się tego dowiedzieć. Nie musisz kolekcjonować punktów tylko dlatego, że jeden z twoich pracowników przekroczył dozwoloną prędkość. Podobnie mają się rzeczy, kiedy z jednego samochodu korzysta cała rodzina.
3
Jeżeli nie jesteś w stanie się dowiedzieć lub nie pamiętasz, kto wtedy prowadził samochód, możesz odmówić wskazania kierowcy i w ten sposób zapłacisz mandat, owszem, nieco wyższy, ale nie dostaniesz żadnych punktów.
4
Nie musisz zgadzać się na przyjęcie mandatu i to dotyczy nie tylko kar nałożonych w wyniku pomiaru z fotoradaru, ale też w wyniku złapania cię na gorącym uczynku. Licz się jednak z tym, że sprawa trafi do sądu i bardzo trudno będzie ci podważyć wynik policyjnego radaru. Policja nie machnie ręką na całą sprawę i na pewno któregoś dnia dostaniesz wezwanie do sądu. Najprawdopodobniej będziesz jednak musiał w końcu zapłacić ten mandat, ale tym razem wraz z kosztami postępowania sądowego.
Jak walczyć z sennością?
Jak zrobić własny odmrażacz do szyb?
Jak odpalić diesla zimą?
Skrzypiące wycieraczki
strona 1 z 2następna >
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Reafel72 - 2013-11-18
Jeśli złapali nas od tyłu, a mamy kogoś z najbliższej rodziny, kto posiada prawo jazdy mamy prawo do odmowy. na podstawie art. 183 par. 1 kodeksu postępowania karnego, który pozwala świadkowi uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli odpowiedź mogłaby narazić osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

Czasem zatrybi dopiero w trybie odwoławczym.
Odpalanie diesla podczas mrozów może być bardzo irytujące, zwłaszcza gdy nie przygotowaliśmy się wcześniej na niskie...
Jak odpalić diesla zimą?
Odpalanie diesla podczas mrozów może być bardzo irytujące, zwłaszcza gdy nie przygotowaliśmy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub