Tutaj jesteś: Motoryzacja > Jazda i Bezpieczeństwo > Porady dla Kierowcy > Co robić otrzymując mandat z fotoradaru?
Co robić  otrzymując mandat z fotoradaru?

Co robić otrzymując mandat z fotoradaru?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
Jechałeś trochę za szybko, błysk fotoradaru i mandat gotowy. Mandat możesz jednak otrzymać również w sytuacji, kiedy tak naprawdę to nie ty zawiniłeś. Co wtedy robić?
1
Jeżeli na zdjęciu widać twoją twarz – klamka zapadła, nic nie poradzisz i mandat będziesz musiał zapłacić, a punkty karne – przyjąć. Jeżeli natomiast jej nie widać (a jest na to całkiem spora szansa, gdyż często coś się odbija w szybie), konsekwencje oczywiście będą, ale będą mniejsze.
2
Jeżeli jesteś właścicielem firmy i nie masz pojęcia, kto felernego dnia prowadził jeden z firmowych samochodów, spróbuj się tego dowiedzieć. Nie musisz kolekcjonować punktów tylko dlatego, że jeden z twoich pracowników przekroczył dozwoloną prędkość. Podobnie mają się rzeczy, kiedy z jednego samochodu korzysta cała rodzina.
3
Jeżeli nie jesteś w stanie się dowiedzieć lub nie pamiętasz, kto wtedy prowadził samochód, możesz odmówić wskazania kierowcy i w ten sposób zapłacisz mandat, owszem, nieco wyższy, ale nie dostaniesz żadnych punktów.
4
Nie musisz zgadzać się na przyjęcie mandatu i to dotyczy nie tylko kar nałożonych w wyniku pomiaru z fotoradaru, ale też w wyniku złapania cię na gorącym uczynku. Licz się jednak z tym, że sprawa trafi do sądu i bardzo trudno będzie ci podważyć wynik policyjnego radaru. Policja nie machnie ręką na całą sprawę i na pewno któregoś dnia dostaniesz wezwanie do sądu. Najprawdopodobniej będziesz jednak musiał w końcu zapłacić ten mandat, ale tym razem wraz z kosztami postępowania sądowego.
Jak otworzyć samochód bez kluczyków?
Jak jeździć oszczędnie dieslem?
Jak odpalić diesla zimą?
Jak walczyć z sennością?
strona 1 z 2następna >
 3/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Reafel72 - 2013-11-18
Jeśli złapali nas od tyłu, a mamy kogoś z najbliższej rodziny, kto posiada prawo jazdy mamy prawo do odmowy. na podstawie art. 183 par. 1 kodeksu postępowania karnego, który pozwala świadkowi uchylić się od odpowiedzi na pytanie, jeżeli odpowiedź mogłaby narazić osobę dla niego najbliższą na odpowiedzialność za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe.

Czasem zatrybi dopiero w trybie odwoławczym.
W zimowy poranek, spiesząc się do pracy może czekać Cię niemiła niespodzianka a mianowicie zamarznięty zamek w drzwiach...
Jak otworzyć zamarznięty zamek w aucie?
W zimowy poranek, spiesząc się do pracy może czekać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub