Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Gotowanie i Pieczenie > Proste przepisy > Jak upiec pyszny makowiec?

Jak upiec pyszny makowiec?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Oto przepis na najlepszy makowiec na świecie. Idealnie pasuje nie tylko na święta Bożego Narodzenia, ale na każdą okazję – zwłaszcza, jeżeli chcesz zachwycić gości. A zatem – do dzieła!
Masa makowa:, ½ kg maku, 1 szklanka cukru, 1 torebka cukru waniliowego, 2 żółtka, Płynny miód, Szklanka bakalii (migdały, orzechy, rodzynki, skórka pomarańczowa), Ciasto:, 3 szklanki maki pszennej, 1 szklanka cukru, 2 łyżki proszku do pieczenia, Kostka margaryny, 4 całe jajka, 1 mały woreczek śmietany kremówki
1
Będziesz potrzebowała prawdziwego, surowego niebieskiego maku, nie żadnej gotowej masy makowej, tudzież podobnych wynalazków.
2
Dzień wcześniej wysyp mak na gęste sito i sparz wrzącą wodą. Następnie oprzyj sito o duży garnek, tak by na dole opierało się o niego, a na górze o ściankę. Pozwól mu ociec z wody przez noc. Mak zacznie puszczać pędy, ale tym się zupełnie nie przejmuj. Również dzień wcześniej namocz rodzynki w mocnym alkoholu, najlepiej w rumie lub koniaku.
3
Rano możesz już zabrać się za przygotowywanie masy makowej. Przede wszystkim zmiel mak w maszynce, czterokrotnie. Już zmielony przełóż do dużej miski lub garnka. Ścianki powinny by dosyć wysokie, aby wygodnie było ci mieszać. Dodaj cukier, cukier waniliowy, żółtka, porządną, kopiastą łyżeczkę płynnego miodu, alkohol, bakalie (rodzynki możesz wrzucić razem z resztką alkoholu, jeżeli nie zostało go zbyt wiele). Wszystko razem dokładnie wymieszaj na zwartą masę.
4
Jeżeli rozsypiesz wszystkie dodatki w miarę równomiernie, łatwiej będzie ci równomiernie je rozprowadzić podczas mieszania.
Jak zrobić szwedzki domek z piernika?
Jak zrobić świąteczny koktajl Cicha Noc?
Jak zrobić świąteczne ciasteczka cytrynowe gwiazdki?
Jak zrobić grog?
strona 1 z 2następna >
 4.3/5 (3 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Prawie każdy lubi jeść żółty ser. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że tak chętnie wybieramy go jako przystawkę przy...
Jak zrobić bożonarodzeniową gwiazdę z sera żółtego?
Prawie każdy lubi jeść żółty ser. Nie ma więc nic...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub