Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić dobry bigos?

Jak zrobić dobry bigos?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Bigos to słynne polskie danie, słynące z tego, że im więcej razy jest odgrzewane, tym jest lepsze. Przygotowanie go nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zwłaszcza, jeżeli zdecydujesz się przyrządzać je etapami.
2 kg kapusty kiszonej, Mała główka białej kapusty, 1/2 kg łopatki, 30 dag boczku, 1/2 kg kiełbasy do zagrzania, 30 dag karczku, 30 dag cebuli, Pół szklanki czerwonego wina (opcjonalnie), 10 dag grzybów suszonych, 20 dag śliwek suszonych, 6-8 liści laurowych, 10 ziaren ziela angielskiego, Bardzo duży garnek z pokrywką, Bardzo długa łyżka, może być drewniana
1
Łopatkę pokrój na kawałki wielkości mniej więcej 2x3 cm i przypraw solą, pieprzem i majerankiem. Cebulę poszatkuj w drobną kostkę i mniej więcej połowę podsmaż razem z łopatką. Pamiętaj, żeby najpierw poczekać, aż tłuszcz się odpowiednio nagrzeje, ponieważ wtedy nie będzie wchłaniany przez mięso. Podsmażone mięso podlej rosołem do połowy jego wysokości i duś pod przykryciem, na małym ogniu, przez ok. godzinę.
2
Karczek również należy podsmażyć i udusić, z tą jednak różnicą, że nie kroimy go w kostkę, a smażymy w całości. Przypraw też solą, pieprzem i majerankiem. Mięso będzie odpowiednio podsmażone, jeżeli możesz wbić trochę widelec, a dalej napotykasz opór surowego mięsa. To znak, że czas wyjąć je i pokroić w kostkę takiej wielkości, jak łopatkę. Może być trochę większa. Następnie uduś tak, jak łopatkę.
3
Ugotuj kiełbasę – 20 minut wystarczy. Jeżeli chcesz, możesz zdjąć z niej skórę, ale poczekaj, aż ostygnie. Pokrój ją następnie w plasterki, ale niezbyt cienkie. Jeżeli jest to gruba kiełbasa, możesz najpierw przekroić ja wzdłuż, a dopiero potem kroić w plastry.
Jak zrobić białą kiełbasę?
Jak zrobić pierniczki świąteczne?
Jak zrobić twaróg domowy?
Jakie są tradycyjne dania wielkopolskie?
strona 1 z 2następna >
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

goplechu - 2014-07-16
Dobry bigos tylko z dodatkiem pasty z pomidorów. Zawsze dodaję do smaku chociaż odrobinę koncentratu pomidorowego (najchętniej z Pińczowa), to dobry i tani sposób na uskutecznienie mojego bigosu. Przebogaty smak.
Bezy to bardzo słodki i prosty w wykonaniu deser. Możesz podawać je osobno lub też mogą stanowić podstawę do...
Jak zrobić bezy?
Bezy to bardzo słodki i prosty w wykonaniu deser. Możesz podawać je osobno lub też...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub