Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania z wieprzowiny > Jak zrobić dobry bigos?

Jak zrobić dobry bigos?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Bigos to słynne polskie danie, słynące z tego, że im więcej razy jest odgrzewane, tym jest lepsze. Przygotowanie go nie jest trudne, ale zajmuje sporo czasu, zwłaszcza, jeżeli zdecydujesz się przyrządzać je etapami.
2 kg kapusty kiszonej, Mała główka białej kapusty, 1/2 kg łopatki, 30 dag boczku, 1/2 kg kiełbasy do zagrzania, 30 dag karczku, 30 dag cebuli, Pół szklanki czerwonego wina (opcjonalnie), 10 dag grzybów suszonych, 20 dag śliwek suszonych, 6-8 liści laurowych, 10 ziaren ziela angielskiego, Bardzo duży garnek z pokrywką, Bardzo długa łyżka, może być drewniana
1
Łopatkę pokrój na kawałki wielkości mniej więcej 2x3 cm i przypraw solą, pieprzem i majerankiem. Cebulę poszatkuj w drobną kostkę i mniej więcej połowę podsmaż razem z łopatką. Pamiętaj, żeby najpierw poczekać, aż tłuszcz się odpowiednio nagrzeje, ponieważ wtedy nie będzie wchłaniany przez mięso. Podsmażone mięso podlej rosołem do połowy jego wysokości i duś pod przykryciem, na małym ogniu, przez ok. godzinę.
2
Karczek również należy podsmażyć i udusić, z tą jednak różnicą, że nie kroimy go w kostkę, a smażymy w całości. Przypraw też solą, pieprzem i majerankiem. Mięso będzie odpowiednio podsmażone, jeżeli możesz wbić trochę widelec, a dalej napotykasz opór surowego mięsa. To znak, że czas wyjąć je i pokroić w kostkę takiej wielkości, jak łopatkę. Może być trochę większa. Następnie uduś tak, jak łopatkę.
3
Ugotuj kiełbasę – 20 minut wystarczy. Jeżeli chcesz, możesz zdjąć z niej skórę, ale poczekaj, aż ostygnie. Pokrój ją następnie w plasterki, ale niezbyt cienkie. Jeżeli jest to gruba kiełbasa, możesz najpierw przekroić ja wzdłuż, a dopiero potem kroić w plastry.
Jak zrobić sernik na zimno?
Jak zrobić białą kiełbasę?
Jak zrobić toffi?
Jak zrobić galaretkę w pomarańczy?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak zrobić twaróg domowy?
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (1)

goplechu - 2014-07-16
Dobry bigos tylko z dodatkiem pasty z pomidorów. Zawsze dodaję do smaku chociaż odrobinę koncentratu pomidorowego (najchętniej z Pińczowa), to dobry i tani sposób na uskutecznienie mojego bigosu. Przebogaty smak.
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę marcepanową, która doskonale nadaje się do dekorowania tortów i...
Jak zrobić masę marcepanową?
Jeśli szukasz przepisu na miękką, plastyczną masę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub