Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Usuwanie plam > Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak wyczyścić plamy z krwi?

Jak wyczyścić plamy z krwi?

, specjalista Tipy.pl
 4/5 (8 ocen)
Oceń 
Plamy z krwi kiedy zaschną, zostaną na zawsze. Usunięcie ich przed praniem i wysuszeniem jest konieczne. Jest to niesamowicie prosta i ława metoda która nie wymaga drogich odplamiaczy! Wszystko czego potrzebujesz to: zimna woda, zwyczajne mydło. Mydło w płynie będzie najlepsze, ale sprawdzi się też mydło w kostce.
1

Najprostsza metoda:

1. Zwilż plamę używając TYLKO zimnej wody.
2. Wetrzyj sól w plamę.
3. Kiedy plama jest już praktycznie niewidoczna, wrzuć odzież do prania i wypierz jak zazwyczaj.

2

Metoda z użyciem spienionego mydła:

1. Zamocz plamę w zimnej wodzie.
2. Wetrzyj dużą ilość mydła lub szamponu prosto na plamę.
3. Szoruj zaplamioną powierzchnię mocno pomiędzy zaciśniętymi dłońmi w pięści skierowanymi do siebie.
4. Wytwórz dużo piany, dodaj więcej wody jeśli to konieczne.
5. Następnie spłucz zimną wodą, powtórz czynność do momentu, aż plama zginie.
6. Nie używaj gorącej wody. Gorąca woda sprawia, że krew krzepnie i plama zostaje.
7. Jeśli pranie ręczne z dodatkiem mydła nie pomogło w pozbyciu się plamy, dodaj amoniaku do całego prania - NIE zniszczy on tkanin jak wybielacz. Kolory nie wypłowieją chyba, że barwnik tkaniny nie jest stały, albo barwnikiem jest batik.

3

Metoda z użyciem nadtlenku wodoru:

1. Wypełnij miskę nadtlenkiem wodoru.
2. Umieść w niej zaplamione krwią ubrania.
3. Pozostaw na 15-20 minut. (10 minut wystarczy jeśli plama jest mała lub średnia).
4. Wyciągnij ubrania z nadtlenku wodoru i spłucz zimną wodą.

Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak wyczyścić kanapę?
Jak czyścić skórę?
Jak usunąć plamy z żywicy?
Ostrzeżenia
  • NIE UŻYWAJ ciepłej lub gorącej wody - wtedy plama zostanie na zawsze, ponieważ gorąca woda zetnie białka zawarte w krwi.
  • Nadtlenek wodoru może wybielić lub osłabić niektóre tkaniny i sam może powodować plamy.
  • Uważaj i nie pozwól aby piana wyszła poza obszar plamy z krwi.
  • Zawsze obchodź się ostrożnie z krwią. Kontakt z krwią inna niż Twoja własna, stawia Cię wobec ryzyka zarażeniem się chorobami przenoszonymi przez krew takimi jak : HIV, zapalenie wątroby typu B i C. Unikaj dotykania czyjejś krwi i zawsze po kontakcie z nią myj dokładnie ręce w gorącej wodzie z użyciem mydła.
Wskazówki
  • Generalnie zazwyczaj metody powyżej powinny działać; jednakże jeśli nie spróbuj namoczyć zaplamione krwią ubranie w roztworze jednej części amoniaku do pięciu części wody. Pozostaw na 15 minut, a następnie wypierz w pralce jak zazwyczaj.
  • Nadtlenek wodoru może okazać się również przydatny. Wodór w kontakcie z krwią zaczyna się pienić. Kiedy przestanie, albo plama z krwi zniknęła albo materiał jest za mokry i musisz go wykręcić. Nadtlenek rozcieńcz z 50% wody.
  • Dla ciężkich i nieporowatych powierzchni, bardziej efektowne jest użycie wybielacza na zaplamione powierzchnie. Wyczyścisz je i zdezynfekujesz za jednym razem.
  • Oprócz nadtlenku i mydła, możesz użyć wodę sodową. Zamocz w niej plamę na 30 minut.
  • Jeśli pozostałość po plamie będzie jasno żółta, możesz usunąć ja odplamiaczem.
  • Spryskaj plamę obficie sprejem do dywanów (najlepiej całkowicie nasyconym), następnie wypierz w pralce z dodatkiem detergentu i zimnej wody. To powinno usunąć większość plamy z krwi. Im szybciej zastosujesz ta metodę tym lepiej (najlepiej zanim krew wyschnie). Jednakże, jeśli nie możesz od razu użyć płynu do dywanów, możesz namoczyć ubranie w zimnej wodzie, tak aby plama z krwi pozostała mokra.
  • Jeśli nie masz pod ręką soli, wybielacza czy innych detergentów, możesz spróbować jedynie pocierania z użyciem wyłącznie zimnej wody, jednak usunięcie plamy zajmie o wiele więcej czasu.
strona 1 z 2następna >
 4/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jaskokos55 - 2014-09-02
Po co bawic sie w namaczanie jakies mydla i odplamiacze,wystarczy polac plame woda utleniona i od razu zniknie.Jaka by nie byla ta plama z krwi stara czy nowa zejdzie tak samo.pozdrawiam
groszek - 2014-08-11
Nieprawda,moja krew sie zawsze spierze na ubraniach ale piore w 60stopniach odziez.
Kate - 2012-12-25
wyprubuję
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi substancjami. Nowoczesne środki...
Jak wywabić trudne plamy?
Ulubione i najdroższe rzeczy mają tendencje do częstszego plamienia się najróżniejszymi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub